BMW F800 Forum banner
41 - 60 of 60 Posts
Jeżdżę już jakiś czas na oponach Road 5. Moja przednia ma przejechane 8850 mil, a tylna 1700. Jeżdżę w 50% po górskich drogach z dużą ilością zakrętów (w górę i w dół), reszta to autostrada. Załączone zdjęcia pokazują zużycie. Zwróć uwagę, gdzie to jest. Nie ma śladów zużycia. Moim zdaniem przednia opona jest na MAX. Bardzo dobrze trzyma się w ciasnych zakrętach i jedzie dokładnie tam, gdzie ją skierujesz. Zauważyłem jednak, że tylna opona czasami traci kontakt z nawierzchnią (wychodząc z zakrętów z dodaniem gazu). Niewiele doświadczenia na mokrej nawierzchni.
 
Mój kolega od jazdy na północy ma Road 5, a przednia opona ma najbardziej dziwaczny wzór zużycia w historii. Środek wygląda jak nowy, ale boki zbliżają się do wskaźników zużycia.
Zacząłem jeździć na motocyklach gdzieś około 1969 roku. Jestem nawróconym kierowcą terenowym......moje doświadczenie w jeździe po drogach ogranicza się do ostatnich 8 lat. Mój motocykl motocrossowy miał straszne hamulce i pamiętam, że wciskanie dźwigni hamulca tak mocno, jak tylko mogłem, nigdy nie powodowało zablokowania......aby jechać szybko, nauczyłem się kontynuować hamowanie aż do zakrętu.

Kiedy zdobyłem doświadczenie na drodze, odkryłem, że moje przednie opony zużywają się dokładnie tak, jak to opisałeś. Środek ma bardzo małe zużycie - a boki zużywają się znacznie.

Spotykam grupę ludzi, którzy są długoletnimi motocyklistami i kilku z nich ma duże doświadczenie w wyścigach drogowych. Pokazałem im wzór zużycia na mojej przedniej oponie i zapytałem, co go spowodowało. Wszyscy zgodzili się, że stosowałem "hamowanie w zakręcie"....kiedy jadę szybko, kontynuuję hamowanie, gdy motocykl jest pochylony w zakręcie. Ten styl jazdy powoduje duże zużycie boków przedniej opony. W moich Road 5 zużyłem przednią oponę około 2000 szybciej niż tylną oponę.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trail_braking

Odkąd to ujawniono, trochę zmieniłem swój styl jazdy - i więcej hamuję na prostej i trochę mniej na wejściu w zakręt. Zmieniło to sposób, w jaki zużywają się moje przednie opony.....a przednie opony wystarczają na dłużej.
 
Jeżdżę już jakiś czas na zestawie Road 5s. Mój przód ma przejechane 8850 mil, a tył 1700. Moja jazda to w 50% górskie drogi z dużą ilością zakrętów (w górę i w dół), reszta to autostrada. Załączone zdjęcia pokazują zużycie. Zwróć uwagę, gdzie to jest. Nie ma śladów zużycia. IMHO przednia opona jest MAX. Bardzo dobrze trzyma się w ciasnych zakrętach i jedzie dokładnie tam, gdzie chcesz. Zauważyłem jednak, że tylna opona czasami traci kontakt z nawierzchnią (przy wychodzeniu z zakrętów z dodawaniem gazu). Niewiele doświadczenia na mokrej nawierzchni.

View attachment 372603 View attachment 372605 View attachment 372607
Opony wyglądają dobrze przy takim przebiegu - mam nadzieję, że moje będą wyglądać tak samo / wytrzymają tak samo długo.

Być może będziesz musiał bardzo nieznacznie zmodyfikować ustawienia tylnego amortyzatora ze względu na utratę kontaktu z nawierzchnią. Zmniejszyłbym nieco odbicie (i potencjalnie również napięcie wstępne) i zacząłbym od tego.
 
Jeżdżę na oponach Road 5 od jakiegoś czasu. Moja przednia ma przejechane 8850 mil, a tylna 1700. Jeżdżę w 50% po górskich drogach z dużą ilością zakrętów (w górę i w dół), reszta to autostrada. Załączone zdjęcia pokazują zużycie. Zwróć uwagę, gdzie ono występuje. Nie ma śladów cuppingu. Moim zdaniem przednia opona jest na MAXA. Bardzo dobrze trzyma się w ciasnych zakrętach i jedzie dokładnie tam, gdzie chcesz. Zauważyłem jednak, że tylna opona czasami traci kontakt z nawierzchnią (przy wychodzeniu z zakrętów z gazem). Niewiele doświadczenia na mokrej nawierzchni.
Nigdy nie widziałem, żeby opona motocyklowa się cuppingowała. Nigdy nie widziałem, żeby opona motocyklowa nie miała scalloping. Przejedź dłonią po bieżniku, poczujesz to, jeśli nie możesz tego zobaczyć. Cupping to nienormalne zużycie w jednym lub kilku miejscach na bieżniku, obejmujące klocki bieżnika, spowodowane luźnymi łożyskami, słabym tłumieniem, końcówkami drążków kierowniczych, wyważeniem, wieloma rzeczami. Widziałeś kiedyś, jak opona samochodu, ciężarówki lub przyczepy odbija się od drogi z powodu poważnego niewyważenia i/lub luźnego zawieszenia. Ta opona się cuppinguje. Scalloping (i jego wariant "feathering") występuje, gdy klocki bieżnika wyginają się pod obciążeniem. Wzór powtarza się dla każdego klocka bieżnika, generalnie w jeden sposób na jednej krawędzi klocka bieżnika i inaczej na drugiej krawędzi. Niewiele możemy z tym zrobić, ponieważ środek naszych opon jest dalej od osi niż boki. Kiedy część opony bliżej środka styka się w tym samym czasie z inną częścią, która jest dalej od środka, te dwie mają inny obwód toczenia, więc jedna lub obie muszą się ślizgać. To obciążenie powoduje wyginanie się bieżnika. Odgrywa również rolę w tym, czy opona wydaje się neutralna, czy też próbuje wstać lub wpaść w zakręty.
 
  • Like
Reactions: ccramerusc
Podbijam ten wątek. Poszedłem znaleźć oryginalną, płaską tylną oponę Metzeler. Po 7500 milach na niej, myślę, że po prostu wymienię przednią i tylną... i myślę o Road 5 vs Roadtec 01, jak w tym wątku.

Czytając wątek, oba brzmią dobrze. Moje pytanie brzmi, jakiej wersji Road 5 lub Roadtec 01 powinienem szukać i która jest w magazynie. Roadtec 01 to 01 HWM, który mówi, że jest przeznaczony do cięższych/turystycznych motocykli. Myślę, że może istnieć wersja turystyczna/ciężka Road 5? Czy powinienem szukać wersji GT/ciężkiej/turystycznej którejkolwiek opony?

Priorytety w oponie dla mnie to przyczepność na mokrej nawierzchni, przyczepność w zimnej pogodzie, brak spłaszczania się przy przebiegu autostradowym, rozsądny przebieg.
 


Zrobiłem powyższy arkusz kalkulacyjny 3 czerwca, kiedy kupiłem moje opony Continental Road Attack przez Dennis Kirk. Dane mogły się od tego czasu zmienić. Nie wiem, czy rabaty są ważne w Anglii... prawdopodobnie masz własne.

Kilka rzeczy do zanotowania. Jeśli spojrzysz na kolumnę "Ocena właściciela", jest to interesujące. Na przykład Pirelli Angel GT ma ocenę właściciela 4,8 na 5. Następca, nowa, ulepszona, lepsza niż krojony chleb wersja, Angel GT II... ma ocenę właściciela znacznie niższą, 4,1. Nowszy niekoniecznie oznacza lepszy.

Miałem OEM Metzeler Z8s na moim GT, kiedy go kupiłem. Zmieniłem je przy około 11 300 milach, jeśli dobrze pamiętam. Metzeler Roadtec 01s, które je zastąpiły, wytrzymały tylko około 6000 mil. Ale miały dawać dłuższą żywotność, a także wszystkie inne korzyści. Spróbowałem Metzeler Roadtec 01s jeszcze raz, z wersją HWM z tyłu. Wytrzymały około 11 tysięcy. Wersja HWM była pierwotnie zalecana przez Metzeler dla GT, kiedy po raz pierwszy się pojawiły. Nie tyle ze względu na wagę, co na ścieranie opon podczas jazdy w sportowym stylu.

Miałem opony Dunlop Roadsmart 3 kilka razy i podobały mi się. Próbowałem opon Roadsmart 4 i też mi się podobają. Ale czy są prawie 100 dolarów lepsze? Z tego, co mogę powiedzieć, żywotność opon będzie mniej więcej taka sama jak RS3.

Moje wrażenie jest takie, że wszystkie nowoczesne opony są mniej więcej równoważne. Trudno byłoby dostrzec różnicę w prowadzeniu między Michelin Road 5 a Pirelli Angel GT. Ale możesz zapłacić prawie 100 dolarów różnicy w cenie za przywilej powiedzenia, że masz oponę Michelin Road 5 na swoim motocyklu.

Próbowałem wielu opon z tej listy. Wróciłem do Continental Road Attack 3 z Dennis Kirk. Co zaskakujące, jego cena była znacznie niższa niż Revzilla lub kogokolwiek innego. I bardzo lubię tę oponę.

Chris
 
Discussion starter · #47 ·
Żebyście wiedzieli, na co się zdecydowałem;

Wybrałem Michelin Road 5 - i jestem nimi zachwycony!

Nie wchodzą tak szybko w zakręty jak Pirelli lub Metzellery z ich bardziej stromym profilem, ale to nie znaczy, że nie wchodzą w zakręty, po prostu nie są tak nerwowe - można nimi szlifować podnóżki przez cały dzień z pełnym zaufaniem,
Żeby to zilustrować, nawet się nie zbliżyłem do Pirellich, ponieważ miałem wrażenie, że zaraz puszczą.
Zaletą ich bardziej neutralnego prowadzenia jest jednak to, że nie podążają za liniami na drodze, jak te z bardziej stromym profilem, a także wyobrażam sobie, że na dłuższą metę nie będą się tak mocno zużywać.
Wydajność na mokrej nawierzchni jest również fantastyczna, najlepsza opona, jaką kiedykolwiek miałem pod tym względem, podczas normalnej jazdy (bez szlifowania kolanami), ale może trochę powyżej dozwolonych limitów prędkości, szczerze mówiąc, nie widzę prawie żadnej różnicy między mokrą a suchą drogą, chociaż i tak naturalnie zwalniasz w takich warunkach.

Jak już wspomniałem, mój przyjaciel ma Roadtec 01 SE w swoim Hornet 900 - Chociaż to również świetna opona, obaj mamy obecnie 1500 mil na naszych oponach, odpowiednio na podobnych/tych samych drogach.
Jego opona wyraźnie się spłaszczyła, mówi też, że czuje "próg" podczas wchodzenia w zakręty, zwłaszcza na serpentynach, i uważamy, że będą dobre na około 6500-7000 mil łącznie, aż do wskaźników zużycia, w oparciu o głębokość bieżnika przy nowej oponie i aktualną głębokość bieżnika obliczoną na podstawie pozostałej głębokości.
Moje (Road 5) jednak wyglądają prawie jak nowe pod względem profilu i prowadzą się tak dobrze, jak wtedy, gdy były nowe, ponieważ mają również płytszy profil, nie zużyły tak dużo gumy na tym samym przebiegu. Stosując tę samą metodę, przewidujemy około 9000-9500 mil z moich.

Dostałem je ze zniżką za 230 funtów za parę,
Mój przyjaciel zapłacił 200 funtów ze zniżką za swoje,
Obaj na podobnych wagowo i napędzanych motocyklach i jeździmy razem, więc mamy ten sam styl jazdy i jeździmy po tych samych drogach,
Chociaż Micheliny nie są tanie, obecnie okazują się być lepszą oponą z lepszym wzorem zużycia, więc myślę, że dokonałem właściwego wyboru.
Również ten sam przyjaciel ma CB500F z Road 5 i to opowiada tę samą historię z 3000 mil na liczniku, na tym motocyklu przewidujemy około 12000-13000 mil.

Dam wam znać, co z nich wyciągnę za rok lub dwa, ale na razie myślę, że będą świetne.

ps.
Mój przyjaciel zwykle jeździ na oponach z serii Dunlop Roadsmart i zachwyca się nimi ze względu na stosunek jakości do ceny i przyczepność itp...
skontaktował się z Dunlopem z pytaniem, kiedy Roadsmart 4 zostaną wydane w Wielkiej Brytanii, a oni odpowiedzieli w następujący sposób (parafrazując);
"Brak planów wydania Roadsmart 4 w Wielkiej Brytanii, mieszanka została opracowana głównie dla amerykańskich dróg, brytyjskim odpowiednikiem jest Roadsmart 3 SP"

Miał już wariant SP i zachwyca się nimi, jednak przejechał na nich tylko 6000 mil (ten sam motocykl) i również mocno się spłaszczyły, opony kosztowały go 180 funtów, więc nawet jeśli porównasz je z Michelinami, to Micheliny wygrywają pod względem kosztu na milę.

Mam nadzieję, że to komuś pomoże....
Bez wątpienia debata będzie trwała długo - jeśli jesteś zadowolony ze swoich opon, świetnie, to najważniejsze - możemy tylko dzielić się naszymi opiniami, myślę :D
 
Discussion starter · #48 ·
Podbijam ten wątek. Poszedłem znaleźć oryginalną, płaską tylną oponę Metzeler. Po 7500 milach myślę, że po prostu wymienię przednią i tylną.... i myślę o Road 5 vs Roadtec 01, jak w tym wątku.

Czytając wątek, oba brzmią dobrze. Moje pytanie brzmi, jakiej wersji Road 5 lub Roadtec 01 powinienem szukać i która jest w magazynie. Roadtec 01 to 01 HWM, który mówi, że jest przeznaczony do cięższych/turystycznych motocykli. Myślę, że może istnieć wersja turystyczna/ciężka Road 5? Czy powinienem szukać wersji GT/ciężkiej/turystycznej którejkolwiek z opon?

Priorytetami w oponie dla mnie są przyczepność na mokrej nawierzchni, przyczepność na zimno, brak spłaszczania się na autostradach, rozsądny przebieg.
Skontaktowałem się z Michelin. Polecili standardowy wariant dla F800GT, nawet z moimi podanymi 120 kg + partner + bagaż itp...
Bardzo zadowolony z nich, wierzę, że dokonałem właściwego wyboru. Z pewnością na brytyjskich drogach i w mieszanym stylu jazdy.
 
Moja tylna opona kwalifikuje się do wymiany za około 500 mil, co daje jej żywotność 9 tys. mil. Mimo że środek bardziej się zużył, nie czuję żadnego wyraźnego progu podczas jazdy i pochylania motocykla. Opona nadal sprawia wrażenie tak dobrej jak w dniu 1.
Przewiduję, że przednia opona będzie wymagała wymiany za około 1 tys. mil, więc ogólny przebieg 9-10 tys. mil jest, moim zdaniem, świetny. Tak, są droższe, ale ze względu na sposób jazdy i żywotność, jaką dają - dostajesz zwrot z płatności.

Gdzie/jak dostałeś opony w tej cenie?
 
Skontaktowałem się z firmą Michelin. Polecili standardową wersję dla F800GT, nawet z moimi podanymi 120 kg + partner + bagaż itp... Bardzo zadowolony z nich, wierzę, że dokonałem właściwego wyboru. Z pewnością na brytyjskie drogi i mieszany styl jazdy.
GT czy nie-GT to wyłącznie preferencja kierowcy. Żaden z nich nie jest bezpieczniejszy ani automatycznie lepszy od drugiego. Cieszę się, że jesteś zadowolony ze swoich nowych opon, ale prawie każda nowa opona będzie lepsza niż stare opony. Prawdziwą miarą jest to, jak opony służą w ostatnich tygodniach przed ich wymianą. Nie jest sprawiedliwe porównywanie ostatnich tygodni przed wymianą starych opon z nowymi oponami. Zachowanie podczas skręcania ulegnie zmianie.
 
  • Like
Reactions: Daboo
Discussion starter · #51 ·
Moja tylna opona nadaje się do wymiany za około 500 mil, co daje jej żywotność 9 tys. mil. Mimo że środek bardziej się zużył, nie czuję żadnego wyraźnego progu podczas jazdy i pochylania motocykla. Opona nadal sprawuje się tak dobrze jak pierwszego dnia.
Przewiduję, że przednia opona będzie wymagała wymiany za około 1 tys. mil, więc ogólnie żywotność 9-10 tys. mil jest, moim zdaniem, świetna. Tak, są droższe, ale dzięki sposobowi jazdy i żywotności, jaką dają - dostajesz zwrot płatności.

Gdzie/jak dostałeś opony w tej cenie?
Cieszę się słysząc przebieg, jaki podajesz dla F800GT z oponami Road 5, to zachęcające, wiedząc, że nie będziemy daleko od naszych obliczeń/szacunków.

Dostałem je z eBay, cena była podana na 265 funtów, ale po kliknięciu na ofertę pojawiła się oferta w postaci kodu rabatowego 10%, więc z niej skorzystałem - oferty na te opony są szansą jak trafienie szóstki w totka, to była po prostu sytuacja we właściwym miejscu i czasie.

Sprawdziłem i oferta nie jest już dostępna, kupiłem je około miesiąca temu, więc myślę, że po prostu szukaj dalej 🏻
 
Nigdy nie widziałem atrakcyjności zamawiania opon pocztą, ponieważ kiedy zapłacę komuś za ich założenie (nie samodzielne zakładanie), oszczędności nie są aż tak duże, moim zdaniem. Żeby być sprawiedliwym, oferta Tris'a "rocking horse shit" za 230 funtów jest fantastyczna.

Mój sprzedawca opon obecnie pobiera 253 funty za parę opon Road 5 w rozmiarze F800GT, zamontowanych na luźnych kołach. tj. 23 funty więcej niż oferta Tris'a, ale ZERO kosztów montażu
 
To zależy od kosztu zakupu + kosztów montażu. Kiedyś robiłem to często, kiedy mogłem kupować dużo taniej online niż w zakładzie wulkanizacyjnym i nadal miałem dobrą oszczędność kosztów w wysokości 10-20%, nawet wliczając koszty montażu.
 
Discussion starter · #54 ·
Nigdy nie widziałem atrakcyjności zamawiania opon pocztą, ponieważ kiedy zapłaciłem komuś za ich montaż (nie samodzielny montaż), oszczędności nie są moim zdaniem takie duże. Szczerze mówiąc, oferta Tris'a "rocking horse shit" za 230 funtów jest fantastyczna

Mój sprzedawca opon pobiera obecnie 253 funty za parę opon Road 5 w rozmiarze F800GT, zamontowanych na luźnych kołach. tj. 23 funty więcej niż oferta Tris'a, ale ZERO kosztów montażu
Gosc, z którym jeżdżę na motocyklu, jak wyżej, ma własny sprzęt do montażu opon i wyważarkę dynamiczną, taką samą, jaką można zobaczyć w każdym warsztacie opon, więc po prostu robi mi moje opony. Zawsze daję mu 10 funtów w ramach podziękowania lub płacę za jego fish and chips kilka razy. Jeśli Twój warsztat opon pobiera 253 funty za montaż, to świetna cena, żeby być uczciwym - nawet nie zawracałbym sobie głowy szukaniem gdzie indziej, zdecydowanie masz dobry warsztat opon 🙂
 
W ciągu ostatnich 5 lat zamontowałem ponad 20 opon w moich motocyklach. Oszczędności wynoszą od 75 do 125 dolarów za oponę, jeśli kupuję online i montuję je sam. Mogę zamontować oponę i założyć ją z powrotem na motocykl w mniej więcej takim samym czasie, w jakim mogę dojechać do dowolnego miejsca i z niego wrócić, nie licząc czasu oczekiwania, aż to zrobią. Nie muszę umawiać się na tydzień wcześniej. Ponadto mam tendencję do decydowania, że potrzebuję nowej opony około 18:00 pewnego wieczoru.
 
  • Like
Reactions: Richard230
Zamontowałem ponad 20 opon w moich motocyklach w ciągu ostatnich 5 lat. Oszczędności wynoszą około 75-125 dolarów za oponę, jeśli kupujesz online i montujesz sam. Mogę zamontować oponę i założyć ją z powrotem na motocykl w mniej więcej takim samym czasie, w jakim mogę dojechać do dowolnego miejsca i z powrotem, nie licząc czasu oczekiwania, aż to zrobią. Nie muszę umawiać się na tydzień wcześniej. Ponadto mam tendencję do decydowania, że potrzebuję nowej opony około godziny 18:00 pewnego wieczoru.
Przy takiej różnicy kosztów, ja również rozważyłbym samodzielny montaż.

250 dolarów oszczędności online na parę (180 GBP) po prostu nie jest dostępnych online w porównaniu ze specjalistycznymi warsztatami oponiarskimi w Wielkiej Brytanii, oszczędności mogą wynosić od 25 do 40 GBP (35 do 55 USD) za parę
 
Przy takiej różnicy w kosztach, ja również rozważyłbym samodzielny montaż.

$250 oszczędności online na parze (GBP180) po prostu nie jest dostępna online w porównaniu do specjalistycznych sklepów z oponami w Wielkiej Brytanii, oszczędność może wynosić w granicach GBP25>40 (US$ 35>55) za parę
Szybki przykład Bridgestone T32 w rozmiarze 180/55-17:

https://www.rockymountainatvmc.com/...-wheels/bridgestone-battlax-sport-touring-t32-gt-rear-motorcycle-tire-p?v=13048
https://www.cyclegear.com/tires/bridgestone-battlax-t32-sport-touring-tires?sku_id=10066724

Hmm, to nie jest idealny przykład, ponieważ wariant GT jest zwykle droższy, czasami w tej samej cenie. RM ma tylko GT, CG ma tylko non-GT. W każdym razie, jeśli porównamy podobne do podobnych, różnica w kosztach będzie równa lub większa.

$165,88 za GT z RM, $217,06 za non-GT z CG. CG zamontuje i wyważy za jedyne $25, jeśli przyniosę koło bez motocykla. A jeśli mają kogoś w sklepie, kto potrafi obsługiwać maszynę, w przeciwnym razie muszę zostawić koło do następnego dnia. CG jest 22 mile, około 30 minut drogi. Różnica $51,18 + montaż.

Michelin PR4GT to tylna opona, którą lubię. Nie lubię T31GT z tyłu, ale uwielbiałem T31GT z przodu w połączeniu z PR4GT z tyłu.
https://www.rockymountainatvmc.com/...tires-and-wheels/michelin-pilot-road-4-gt-radial-rear-motorcycle-tire-p?v=13048
https://www.cyclegear.com/tires/michelin-pilot-road-4-gt-tires?sku_id=941746

RM $174,88, CG $209,40, różnica $34,52.

Jestem zszokowany wysoką ceną CG za T32. Ale po to przecież robimy zakupy, prawda?
 
Jestem prawie zawsze pod wrażeniem nowych opon. (Shinko 016 był wyjątkiem.) Liczy się to, jak się czuję w stosunku do opony tuż przed jej wymianą. To był radosny dzień, kiedy 016-tki zeszły.
 
  • Like
Reactions: MGD109
Discussion starter · #60 · (Edited)
Właśnie pomyślałem, że zamieszczę małą aktualizację tego starego wątku, ponieważ obecnie siedzę w środku Pirenejów, prawie 2 lata po moim pierwotnym poście, do czasu powrotu z tej podróży moje opony (Michelin Road 5's) przejechały łącznie 9200 mil i zostaną uznane za zepsute... i zbliżające się do granicy prawnej 1 mm pozostałej na tylnej oponie, a przód ledwo dotyka wskaźników zużycia.
Zużyły się niezwykle dobrze, zachowując swój profil prawie przez cały czas zużycia, nie mając ogromnego płaskiego miejsca, a także zużywając się w równym tempie z przodu do tyłu.
Bez wątpienia najlepsze opony, jakie kiedykolwiek miałem - kropka.

Interesujące jest to, że mój przyjaciel z 900 Hornetem również zużył już swój zestaw Metzeler Roadtec 01 SE, więc pomyślałem, że dam "porównanie obok siebie" obu, ponieważ chociaż są to różne maszyny, mamy bardzo podobny styl jazdy (ja jestem nieco bardziej agresywny - bez machania penisem, po prostu fakt) i przejechaliśmy razem 6000 mil na naszych europejskich wycieczkach, więc jest to prawdopodobnie tak "obok siebie", jak można uzyskać w prawdziwym świecie dla całkowitego zużycia opon.

Metzeler wytrzymały łącznie 8300 mil do wskaźników zużycia na tylnej oponie, a przód wciąż miał wystarczającą głębokość bieżnika. Zużywają się więc szybciej niż Micheliny, jednak nigdy nie miał żadnych skarg na przyczepność podczas ich posiadania i preferował również bardziej "sportowe", bardziej "tippy" prowadzenie opony.
Z pozostałą żywotnością z przodu mogli zmiękczyć mieszankę i sprawić, że przód będzie bardziej lepki.
Spłaszczył się znacznie bardziej i szybciej niż Michelin, tracąc szczyt swojego profilu po około 2000 milach.

Zasadniczo sprowadza się to do tego, jak chcesz, aby opona "czuła", jeśli chcesz neutralności, wybierz Michelina, jeśli wolisz sportowy/tippy, wybierz Metzelera...
Obie dobre opony, dla mnie Michelin zajmuje pole position głównie ze względu na wzór zużycia na przestrzeni mil, jednak ze zużyciem opon na milę również wypada lepiej pod względem wartości pomimo wyższych kosztów zakupu...

A teraz część, która was wszystkich znowu wkurzy...
Mam kolejny fantastyczny zakup moich zamienników :D
Kupiłem nową parę Michelin Road 6's we Francji od dużej krajowej firmy o nazwie "dafymoto" z bonem o wartości 30 €.
Okazuje się, że zapłaciłem 245 funtów za parę... Nieźle, gdy w Wielkiej Brytanii kosztują one 320 funtów. Ponadto, od czasu ich premiery nie widziałem żadnych "ofert" na nie w Wielkiej Brytanii, więc jestem absolutnie podekscytowany ceną, jaką zapłaciłem - Wooop! Wooop!
Jedynym haczykiem jest to, że muszę je odebrać na moim motocyklu w drodze powrotnej, odbierając je około 20 mil w głąb lądu od Calais, a następnie muszę przejechać około 250 mil do domu do Derbyshire. Mimo to uważam, że jest to rozsądna ofiara za prawie 25% rabatu, który na nie dostałem.

Dam wam znać, jak mi poszło z nimi za kolejne 2 lata, ale moje przewidywania są takie, że będę wolał Road 5's tylko dlatego, że jeśli spojrzysz na profil, wyglądają one bardziej jak stały promień, podczas gdy Road 6's mają bardziej płaski "profil V", który moim zdaniem sprawi, że szczyt spłaszczy się szybciej. To prawdopodobnie sprawi, że będą bardziej sportową oponą i poprawią przyczepność na zakrętach, ale kosztem równomiernego zużycia...
Moim zdaniem Road 5's dają więcej przyczepności niż prawdopodobnie kiedykolwiek będziemy potrzebować, nawet "canyon hero's" nie jeżdżą jak Rossi i oszukujesz siebie, jeśli myślisz, że tak robisz, nigdy nie "zadrapałem krawędzi" na Road, więc guma odrywa się od krawędzi, jedyny raz, kiedy to zrobiłem, to na dniach na torze.
Osobiście uważam, że najlepiej jeździć z prędkością 70-80% swoich możliwości na drodze, ponieważ nigdy nie wiesz, gdzie będzie następna kupa krowiego gówna, liści, oleju napędowego lub Honda Jazz...

Zachowaj prawdziwą zabawę dla toru :D
Pokój i miłość.
 
41 - 60 of 60 Posts