Hallo allemaal!
Klein probleem vastgesteld door een collega tijdens een motorwissel, bevestigd door mijn vader en een garagehouder: mijn koppeling lijkt "dood" te zijn. Er zit geen speling meer op de hendel en de kabel is maximaal losgedraaid.
De symptomen: zodra ik flink gas geef, gaat de motor heel snel omhoog, maar niet de snelheid... na een paar seconden lijken de twee "tandwielen" weer contact te maken, daalt het toerental en neemt de snelheid weer correct toe. Hierna bekijkt de genoemde collega de speling (met een klein, vrij hard punt) die er niet was, en ziet de kabel die maximaal losgedraaid is.
Bezoek aan de dealer, de man zegt me dat ik de hele koppeling moet vervangen, wat tussen de 600 en 1000 euro kost (wat ik natuurlijk niet heb [xx(]). Men heeft me verteld dat met 22.000 kilometer de koppeling zeker niet kapot zou moeten zijn en dat het voldoende zou zijn om een nieuwe, langere kabel te plaatsen.
Opmerkingen, meningen? Of waar kan ik dit soort kabel vinden?
Bedankt allemaal [|)]
Klein probleem vastgesteld door een collega tijdens een motorwissel, bevestigd door mijn vader en een garagehouder: mijn koppeling lijkt "dood" te zijn. Er zit geen speling meer op de hendel en de kabel is maximaal losgedraaid.
De symptomen: zodra ik flink gas geef, gaat de motor heel snel omhoog, maar niet de snelheid... na een paar seconden lijken de twee "tandwielen" weer contact te maken, daalt het toerental en neemt de snelheid weer correct toe. Hierna bekijkt de genoemde collega de speling (met een klein, vrij hard punt) die er niet was, en ziet de kabel die maximaal losgedraaid is.
Bezoek aan de dealer, de man zegt me dat ik de hele koppeling moet vervangen, wat tussen de 600 en 1000 euro kost (wat ik natuurlijk niet heb [xx(]). Men heeft me verteld dat met 22.000 kilometer de koppeling zeker niet kapot zou moeten zijn en dat het voldoende zou zijn om een nieuwe, langere kabel te plaatsen.
Opmerkingen, meningen? Of waar kan ik dit soort kabel vinden?
Bedankt allemaal [|)]