BMW F800 Forum banner
21 - 40 of 53 Posts
Cześć wszystkim. Czy ktoś miał problem z odkręceniem śruby obrotu na dźwigni zmiany biegów? Złamałem oryginalną podczas upadku i kupiłem zamiennik. Śruba jest tak mocno dokręcona, że się obraca, ale mam wrażenie, że może pęknąć, jeśli wywrę na nią większy nacisk. Kręciłem nią zgodnie z ruchem wskazówek zegara, zastanawiałem się tylko, czy coś przeoczyłem, czy śruba ma lewy gwint.
Śruba "obrotu" (łeb torx) odkręca się w normalny sposób... przeciwnie do ruchu wskazówek zegara....w lewo....
 
Śruba 'obrotu' (łeb torx) odkręci się w normalny sposób... przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.....w lewo....[/QUOTE Próbowałem z bitem torx o odpowiednim rozmiarze, aż zęby na bicie się ułamały. Śruba po prostu nie chce się ruszyć.
Prawdopodobnie potrzebujesz wtedy klucza udarowego. Założę się o grosz do funta, że ktoś ją ponownie zamontował i był zbyt entuzjastyczny z loctite. Nawet ja czasami zapominam, że wystarczy tylko kropla - dobre ściśnięcie i jest tam *bardzo* solidnie.
 
Właśnie wyregulowałem dźwignię w dół, zgodnie z dokładną metodą opisaną przez Jurgena (przeczytaj jego post po tym, jak to zrobiłem, ale dokładnie to zrobiłem) i spodziewam się, że zmiana biegów będzie teraz o wiele łatwiejsza. To zrobi dużą różnicę
 
Ogromnym problemem z konfiguracją BMW jest fakt, że drążek łączący nie ma gwintu przeciwnego na jednym końcu. Tak powinno być zaprojektowane.
Poluzuj 2 nakrętki kontrujące i obróć drążek w jedną stronę, aby go skrócić, a w drugą, aby go wydłużyć.
Ale tak się nie dzieje, obracanie drążka przesuwa go tylko na boki, bez wpływu na pozycję dźwigni. Musisz więc zrobić to na trudnej drodze!
 
całkowicie niedorzeczne - ale szczęśliwe i, co dziwne, dla mnie jest to pierwszy z moich rowerów, w którym nie byłem skłonny majstrować przy kącie dźwigni -
 
Użyłem dobrze udokumentowanej metody Jurgena (powyżej), aby obniżyć dźwignię zmiany biegów w '16GT z obniżonymi podnóżkami Knight Design. Działało idealnie. Moja śruba momentu obrotowego ("B" na jego zdjęciu) była e-torx, poza tym identyczna ze zdjęciami Jurgena. Jeśli chodzi o obniżone podnóżki Knight Design, stwierdziłem, że ich instalacja była bardzo łatwa. Miały one efekt podniesienia pozycji pedału hamulca w stosunku do podnóżka, co uważam za ulepszenie, i sprawiły, że pozycja dźwigni zmiany biegów w stosunku do lewego podnóżka była niewygodnie wysoka, co wymagało regulacji.

Mam nadzieję, że inżynierowie BMW zwrócą uwagę na te wątki dotyczące pedałów i podnóżków i w przyszłości uczynią pedały regulowanymi jako standard.
 
Drążek regulacyjny dźwigni zmiany biegów w moim R100RT z 1981 roku miał gwint prawy na jednym końcu, lewy na drugim... widać BMW potrafi, jak się postara!
 
Regulacja dźwigni hamulca, mmmm, nie ma tam żadnej regulacji. Jednakże spakowałem swój dość wysoko, więc nie muszę prawie urywać stopy podczas hamowania. Teraz jest to dla mnie odpowiednia wysokość, moja stopa może teraz ułamek sekundy unosić się nad pedałem, gdy muszę przygotować się do użycia hamulca nożnego.

Teraz używam hamulca nożnego płynnie, nie próbując go zwichnąć.
 
Pozycja dźwigni zmiany biegów denerwowała mnie od czasu, gdy kupiłem motocykl. Zawsze myślałem, że dźwignia jest za wysoko.

Wczoraj wieczorem wyregulowałem swoją. Szybka i łatwa robota.

1. Poluzuj śrubę A

2. Odkręć śrubę momentu obrotowego B i wyjmij z zębatego wału.

3. Przesuń dźwignię w górę lub w dół (w zależności od tego, jak chcesz wyregulować dźwignię) na zębatym wale do żądanej pozycji.

4. Dokręć obie śruby.

View attachment 335649
To jest droga! Zrobiłem to dzisiaj. Cieszę się, że ten wątek żyje. Szukałem w instrukcji obsługi Haynesa i mówi ona tylko, jak zdjąć dźwignię zmiany biegów, usuwając wspornik podnóżka, ale nic nie mówi o tym, jak wyregulować dźwignię.
 
Regulacja dźwigni zmiany biegów nie jest właściwym sposobem na zmianę położenia pedału. Zobacz załączone zdjęcia. Zmiana długości drążka jest właściwym sposobem. Dźwignia zmiany biegów ma fabrycznie ustawioną pozycję.
 
Regulacja dźwigni zmiany biegów nie jest właściwym sposobem na zmianę położenia pedału. Zobacz załączone zdjęcia. Zmiana długości drążka jest właściwym sposobem. Dźwignia zmiany biegów ma fabrycznie ustawioną pozycję.

View attachment 393541

View attachment 393542
Dziękuję za to. Ale kiedy regulowałem drążek, napotkałem ten sam problem, który został zidentyfikowany we wcześniejszym komentarzu, a mianowicie, że drążek wydaje się nie mieć gwintu przeciwnego na jednym końcu. Jeśli przekręcisz go w jedną stronę, wyskoczy z jednego końca, a jeśli przekręcisz w drugą stronę, wyskoczy z drugiego. Może coś przeoczyłem.
 
Wymagany demontaż... Ostatnio dokonałem regulacji, usuwając pedał nożny (jedna śruba), poluzowując jedną z nakrętek kontrujących i obracając pedał; następnie ponownie montując i sprawdzając. Może być konieczne zrobienie tego więcej niż raz, aby uzyskać pożądany efekt. Tak, BMW powinno było inaczej nagwintować pręt, ale tego nie zrobili. Jesteśmy z tym uwiązani.

Mój '14GT trafił do mnie jako używany; poprzedni właściciel obniżył podnóżki i zakładam, że wyregulował położenie pedału, zmieniając dźwignię zmiany biegów na wałku wielowypustowym. Około połowy czasu nie udawało mi się zmienić biegu z pierwszego na drugi. W końcu odkryłem problem; koniec dźwigni zmiany biegów uderzał w występ sprzęgła w obudowie bocznej. Dźwignia jest teraz we właściwej pozycji i wszystko jest w porządku.
 
Wymagany demontaż... Dokonałem ostatnio regulacji, usuwając pedał nożny (jedna śruba), poluzowując jedną z nakrętek kontrujących i obracając pedał; następnie ponownie montując i sprawdzając. Może być konieczne zrobienie tego więcej niż raz, aby uzyskać pożądany efekt. Tak, BMW powinno było nagwintować pręt inaczej, ale tego nie zrobili. Jesteśmy z tym uwiązani.

Mój '14GT trafił do mnie używany; poprzedni właściciel obniżył podnóżki i zakładam, że wyregulował położenie pedału, zmieniając dźwignię zmiany biegów na wałku wielowypustowym. Około połowy czasu nie trafiałem z pierwszego na drugi bieg. W końcu odkryłem problem; koniec dźwigni zmiany biegów uderzał w występ sprzęgła w obudowie bocznej. Dźwignia jest teraz we właściwej pozycji i wszystko jest w porządku.
Gdzie mogę znaleźć te ładne grafiki, które udostępniłeś?
 
Obrazy pochodzą z płyty CD BMW, którą kupiłem na eBayu.
 
BMW sprzedawało kiedyś bardzo dobry podręcznik serwisowy i naprawczy "RepROM" w formie CD. Grafika pochodzi z niego. Przykład w poście nr 32 jest dobrym przykładem wartości fabrycznego podręcznika serwisowego. Niestety BMW zaprzestało sprzedaży wszystkich podręczników serwisowych do swoich motocykli w 2021 roku. Teraz dostępne są tylko pirackie kopie. Kupujący najnowsze modele motocykli BMW w ogóle nie mają dostępnej instrukcji serwisowej. Polityka ta utrudnia życie majsterkowiczom i niezależnym technikom i faworyzuje dealerów BMW z pewnego rodzaju monopolem. Nie kupiłbym motocykla, gdybym nie mógł dostać do niego instrukcji serwisowej.
 
Zdjęcia pochodzą z płyty CD BMW, którą kupiłem na eBay.
Naprawdę to doceniam. Znalazłem jeden na eBayu - mam nadzieję, że jest tak samo dobry. Więc faktycznie wyregulowałem luz w dźwigni zmiany biegów, aby trafić w tę małą kropkę zgodnie ze schematem, który udostępniłeś. Myślę, że poprzedni właściciel ustawił go za nisko. Uważam, że jestem teraz w specyfikacji, a działanie dźwigni zmiany biegów jest znacznie lepsze z większą przestrzenią. Jeszcze raz dziękuję.
 
EDIT:
07 12 9 903 807 ISA ŚRUBA - M6X25-8.8-ZNS3
Katalog części pokazuje łeb wpuszczany normalny torx, ale mój motocykl ma łeb zewnętrzny torx. Frustrujące....
Czy ktoś zna odpowiedni rozmiar gniazda e-torx na dźwigni zmiany biegów (4)? Zamierzam kupić zestaw zewnętrzny torx, ale chcę mieć pewność, że dostanę właściwy rozmiar..
Zakładam, że gniazdo E6 torx jest do gwintu 6 mm?
Image

Regulacja dźwigni zmiany biegów nie jest właściwym sposobem zmiany położenia pedału. Zobacz załączone zdjęcia. Zmiana długości drążka jest właściwym sposobem. Dźwignia zmiany biegów ma fabrycznie ustawioną pozycję.

View attachment 393541
 
Keith, szkoda, że nie mieszkasz w Wielkiej Brytanii, wysłałbym Ci pełny zestaw Torx za darmo 😎
 
21 - 40 of 53 Posts