BMW F800 Forum banner

[Technique] Problem ABS / licznik

6.1K views 23 replies 12 participants last post by  ChristopheN  
#1 ·
Cześć wszystkim,

No więc, ABS mojego F800st płata mi figle.
Po pierwszym włączeniu kontrolki ABS podczas jazdy (w połączeniu z utratą prędkościomierza), zadziałał ponownie po zatrzymaniu/ponownym uruchomieniu.
Następnego dnia, to samo. Dzień po tym działa przez około 3 minuty, a następnie ten sam błąd, nawet po zatrzymaniu/ponownym uruchomieniu.
A potem nic.
Myślę, że musi to być brudny czujnik lub zbyt oddalony od toru.
Czyszczę, sprawdzam szczelinę powietrzną => brak zmian.
Ponieważ mam aplikację motoscan, sprawdzam, który czujnik ABS jest uszkodzony i oto niespodzianka: Brak komunikacji CAN z modułem ABS.
Sprawdzam wiązkę przewodów (przynajmniej to, co jest możliwe bez demontażu wszystkiego) => nic
Postanawiam więc odłączyć złącze, aby sprawdzić, czy moduł jest zasilany i czy przewody komunikacyjne nie są przerwane.

I oto moje pytanie, trochę czasu zajęło, zanim nadeszło:
- Jak odłączyć wtyczkę modułu ABS? Nie mogę tego zobaczyć, nawet po zdemontowaniu regulatora i jego wspornika?
- Czy masz jakiś inny pomysł na przyczynę problemu?

Dziękuję wszystkim (właściwie tym, którzy mieli odwagę dotrzeć aż tutaj [:)] )
 
#2 ·
Czy Twój akumulator jest w najlepszej formie (nie tylko pod względem mocy)?
Co z:
- inicjalizacją przy włączeniu zapłonu?
- czujnikiem prędkości?
- wiązką przewodów wzdłuż kolumny kierownicy?

Nie pamiętam, żeby tego rodzaju problem był tu omawiany, ale jeśli dobrze poszukasz, być może coś znajdziesz. Ponieważ mój motocykl nie ma ABS, nie ryzykuję wystąpienia tego problemu.
Powodzenia.
 
#3 ·
Cześć i dzięki za pomoc.
Odpowiedzi na Twoje pytania:
- bateria w zasadzie OK (motocykl jeździ codziennie i używam podtrzymania ładowania między 1 raz w tygodniu zimą a 1 raz w miesiącu latem), ale i tak sprawdzę
- przy inicjalizacji wszystkie kontrolki zapalają się, a następnie gasną, z wyjątkiem ABS świeci się cały czas (zastanawiam się, czy wcześniej nie migał do pierwszych obrotów kół i ABS OK?)
- czujnik prędkości przód i tył: wiązka nic nie widać i z omomierzem brak różnicy między 2 (sprawdziłem to jakiś czas temu, ale nie wiem jak je naprawdę przetestować)
- Sprawdziłem wszystkie widoczne części wiązki (brak skręceń, podartych lub stopionych osłon ...)

Właściwie waham się między problemem z wiązką a uszkodzonym modułem ABS, dlatego chciałbym sprawdzić na złączu ABS, czy dochodzi zasilanie i czy okablowanie CAN między modułem ABS a ZFE jest w porządku.

Czy ktoś wie, jak odblokować to złącze?
 
#8 ·
Salut et merci pour ton aide.
Les réponses à tes questions :
  • batterie à priori OK (moto roule tous les jours et je mets le maintien de charge entre 1 fois par semaine l'hiver et 1 fois par mois l'été), mais je vais tout de même vérifier
  • à l'initialisation, tous les voyants s'allument puis s'éteignent, sauf abs allumé fixe tout le temps (je me demande si avant il n'était pas clignotant jusqu'aux 1ers tours de roues et init abs OK ?)
  • capteur de vitesse avant et arrière : faisceau rien de visible et à l'ohmmètre pas de différence entre les 2 (ca fait quelque temps que j'ai regardé mais je ne sais pas comment les tester réellement)
  • J'ai checké toutes les parties visibles du faisceau (pas de torsion, de gaines déchirées ou fondues ...)

En fait j'hésite entre un problème sur le faisceau et le module abs HS, c'est pour ca que j'aimerais vérifier au niveau de connecteur abs si l'alimentation arrive et si le cablage can entre module abs et zfe est ok.

Personne ne sait comment déverrouiller ce connecteur ?
Bonjour babap, chciałem zapytać, czy znalazłeś rozwiązanie? Z góry dziękuję 😁👋
 
#9 ·
Witajcie wszyscy
Czy rozwiązaliście problem?
Bo mam to samo z F800GS.
Założyłem baterię litową, wróciłem do klasycznej baterii.
Problem nadal występuje.
Brak wskazań prędkości i ABS bardzo, bardzo słaby.
Dziękuję z góry za odpowiedź
Philippe
 
#11 ·
Byłem w salonie BMW w pobliżu Awinionu, problem wynikał z źle podłączonego zacisku akumulatora i z tego, że odłączyłem alarm, który jest pod siedzeniem.
Założyli rezystor do alarmu i dokręcili zacisk akumulatora.

Koniec problemów z kontrolką ABS, która zapalała się losowo, i koniec problemów z prędkościomierzem, który nie reagował.
Wi?zka multipleksowa nie lubi zakłóceń. 👍👍👍
 
#12 ·
Nie można po prostu odłączyć magistrali CAN bez umieszczenia rezystora terminującego. Przy częstotliwościach, z jakimi pracuje magistrala CAN, przewód jest linią transmisyjną o impedancji charakterystycznej. Niezakończenie linii w sposób prawidłowy w tej impedancji powoduje odbicia, które tworzą fale stojące wzdłuż długości linii. Fale stojące zakłócają zdolność odbiorników CAN do niezawodnego odbierania wiadomości CAN.
 
#13 ·
Aktualizacja: następnego ranka po uruchomieniu motocykla powróciła czerwona kontrolka ABS, odłączyłem zainstalowany rezystor i ponownie podłączyłem alarm, czerwona kontrolka ABS zgasła, ale teraz mam żółtą kontrolkę, ponieważ skrzynka alarmowa nie ma baterii, ale ABS działa (próbowałem na żwirze, ABS działa dobrze 👍)
 
#14 ·
Dzień dobry, ja również mam ten sam problem. Czy ktoś znalazł rozwiązanie? Kontrolka ABS pozostaje zapalona, ale podczas testu działa, a informacja o prędkości chwilami pozostaje na zerze, po czym wraca do normy (jednak jeśli zostawię ją podłączoną do ładowarki akumulatora, nie ma problemu przy pierwszym uruchomieniu, ale po przerwie zaczyna się od nowa).
 
#15 ·
Biorąc pod uwagę, że system działa poprawnie po naładowaniu akumulatora, czy możliwe jest, że Twój akumulator słabnie? Te nowoczesne systemy mogą rozwijać dziwne problemy, gdy napięcie akumulatora staje się niskie. Zalecam przetestowanie stanu akumulatora.
 
#16 ·
Akumulator jest w dobrym stanie, czujniki ABS również wydają się być w dobrym stanie i działa. Złącza na liczniku i czujnikach również wydają się nie mieć problemów, zastanawiam się nad wizytą u profesjonalisty, aby podłączyć komputer diagnostyczny.
 
#19 ·
Ten sam problem dla mnie. W BMW wykasowali kody błędów ODB, działało to przez chwilę, a potem znowu okresowo.
Co robić? Zwłaszcza, że mój motocykl jest niesprzedawalny i nie przejdzie przeglądu technicznego, jeśli kontrolka się zaświeci.
 
#21 ·
Oczywiście najpierw sprawdź napięcie. Zgłoszono kilka uszkodzonych regulatorów napięcia. Jeśli regulacja napięcia jest zła, możesz uszkodzić inne wrażliwe elementy elektroniczne. Istnieje również możliwość uszkodzenia kondensatorów elektrolitycznych na płytce obwodu wyświetlacza.