BMW F800 Forum banner

Awarie BMW F800R

9.2K views 9 replies 4 participants last post by  Closterman  
#1 ·
Witajcie wszyscy,

Jestem nowy na tym forum, ponieważ jestem nowym właścicielem F800R z 2010 roku. Ma ona dzisiaj 58000 km przebiegu i jest ... zepsuta! Oto mój problem w szczegółach:

Kupiłem ją przy przebiegu 55000 km, serwis na bieżąco! Wyruszyłem w podróż po drogach o długości 2700 km do pracy w Szwajcarii i we Włoszech, przejeżdżając przez przełęcze w śniegu. Wszystko było dobrze, kiedy pewnego dnia zapaliła się czerwona kontrolka (u góry, taka sama jak przy uruchamianiu), a następnie kilka kilometrów dalej zgasł ekran, ale motocykl nadal działał, ekran ponownie się zaświecił i przez kilka dni nie było problemów... 3 dni później zaczęło się to znowu, ale motocykl się wyłączył i nie było możliwości ponownego uruchomienia! Tylko dźwięk przekaźnika, który trzaska... Raz z powrotem... w furgonetce... Zmieniam akumulator i wszystko działa idealnie przez 20 km, a potem dzisiaj wieczorem się powtarza!!! Ekran wyłączony, przekaźnik trzaska, ale motocykl nie odpala!!!?

Czy ktoś może mi pomóc?
Akumulator? Alternator? Regulator napięcia?? [:(]

Dziękuję z góry za pomoc i życzę wszystkim dobrej drogi.
 
#3 ·
Kontrola
- wiązka kabli, która wychodzi z przełącznika i/lub deski rozdzielczej. Zazwyczaj jest przymocowana do kolumny kierownicy i przechodzi pod spodem pod kątem 90° i jest bardzo ciasna... Jeden lub więcej kabli może być uszkodzonych. Obracając kierownicę z jednej strony na drugą, możesz coś zauważyć (przerwa, zły kontakt)
- przełączniki, w szczególności ten od przycisku rozrusznika i wyłącznika awaryjnego. Wstrzyknij do niego produkt do kontaktów elektrycznych (wydaje mi się, że WD40 to robi)
- prąd, który dociera do akumulatora: problem z prostownikiem i regulatorem oraz ten, który dociera do tego ostatniego z generatora (często nazywanego alternatorem), którego stator (uzwojenie przymocowane do okrągłej obudowy silnika po prawej stronie) mógł się spalić (zobacz tematy omówione na tym forum...)


akumulator się nagrzewał, odkształcał i wydzielał straszny zapach. Najpierw myślałem, że to uszkodzony RR, ale musiałem przyznać...
To przydarzyło się innym...

Kilka jasnych ogólnych informacji z przykładami dla Hondy:
View attachment Tester alternateur,régulateur et batterie.pdf
 
#4 ·
Dziękuję Christophe za odpowiedź! Dzisiaj wymieniono regulator napięcia i naładowano akumulator... Motocykl odpala, ale pomarańczowa kontrolka trójkąta świeci się przez kilka sekund, a przede wszystkim napięcie na akumulatorze pozostaje na poziomie 12,75 V, nawet po zwiększeniu obrotów silnika! Według BMW problem wynika więc z alternatora................... Czy ktoś wie, ile to małe coś kosztuje u naszych bawarskich przyjaciół? Co o tym myślisz?

Dziękuję z góry za odpowiedź!
 
#5 ·
Jeśli znajdziesz dyskusję, w której opowiedziałem o moich problemach, znajdziesz informacje.
Wydaje mi się, że BM sprzedaje tylko wirnik I stator (przynajmniej dla ST, prawdopodobnie dlatego, że nastąpiła modyfikacja wagi wirnika od 2009 roku, jeśli dobrze pamiętam)...
https://www.realoem.com/bmw/fr/show.../bmw/fr/showparts?id=0217-EUR-06-2010-K73-BMW-F_800_R_0217,0227_&diagId=12_1397

Można znaleźć sam stator i jeśli dobrze sobie poradzisz, możesz nie rozerwać uszczelki karteru, którą zamontujesz ponownie... z dodatkową masą uszczelniającą.
https://www.electrosport.com/collec...ections/street-motorcycles-bmw-2010-f800r/products/esg831-stator-bmw-f800-07-12
Można go znaleźć na niektórych francuskich stronach (ale nie pamiętam na których). Powinno to kosztować mniej, zwłaszcza za koszty wysyłki, cła, zgłoszenia celnego i podatku (236,89+48+21,47+63)...
 
#6 ·
Cześć Alex

Miałem ten sam problem na początku sezonu i w szczycie pandemii, kiedy wszystkie usługi pocztowe wykazywały niemożliwe opóźnienia w dostawach. Myślałem, że stracę miesiąc sezonu, myśląc, że muszę zamówić swój stator z USA.
Ale w końcu po kilku poszukiwaniach znalazłem dostawcę w odległości mniejszej niż 100 km od mojego domu. [:D]

Znalazłem część dobrej jakości i oferują dwa lata gwarancji.
Naprawdę nie jest trudno samemu to zmienić.

Oto strona... Zrobiłem wyszukiwanie dla f800r 2010
https://rmstator.com/fr_ca/partfind...ca/partfinder/search/result?pf_id=1&dw1=Motorcycle&dw2=2010&dw3=BMW&dw4=F+800+R
 
#9 ·
Zamierzam również zainstalować wyświetlacz LED, który informuje o poziomie napięcia.
Pozwala to zauważyć, że napięcie spada, a więc występuje problem w systemie ładowania.

https://www.signaldynamics.com/heads-up-voltage-monitor/
Właściwie, zanim zobaczymy spadek napięcia, to przede wszystkim wysokie napięcia trzeba monitorować (15 V i więcej). To one wskazują, że twój regulator szaleje i uszkadza twój stator i akumulator.