BMW F800 Forum banner

Aplikacja Motoscan

1.9K views 15 replies 7 participants last post by  Stringman  
#1 ·
Dwa pytania dotyczące Motoscan. 1. Korzystając z mojej aplikacji Motoscan, mam dwa kody błędów. A302-światło stopu i A303-światło stopu. Cóż, tak, wiem, że to usterka światła stopu....światło stopu nie działa. Czy ktoś może mi powiedzieć, co oznaczają kody? Czy to obwód otwarty? Zwarcie? Próbowałem szukać w internecie i nie mogę znaleźć żadnego odniesienia do tego. I tak, sama lampa jest w porządku, a 12 V wydaje się do niej docierać. Połączenie z masą też jest dobre. Stąd potrzeba dowiedzenia się dokładnie, do czego odnosi się kod. 2. Uważam, że mogę ponownie zakodować tylne/światło stopu LED za pomocą Motoscan. Szukałem wszędzie w aplikacji, ale nie mogę znaleźć niczego ani żadnego oczywistego miejsca, aby to zrobić. Czy ktoś może wskazać właściwy kierunek? Dzięki.
 
#3 ·
Dzięki bmwroadsterca. Muszę sprawdzić, ale myślę, że to była opcja. Mój GT ma wskaźniki LED, więc wyobrażam sobie, że tylne/światło stopu również były dostępne. Dlaczego mój GT ma mieszankę LED i żarówek, to zagadka. Wskaźniki są OEM, a nie z rynku wtórnego.
 
#5 ·
Cees. Zapłon włączony, motocykl przechodzi kontrolę uruchamiania. Brak błędów. Ściśnij hamulec. Hamulec działa jak należy z zasilaniem 12 V ok (mierzone multimetrem). Jeszcze 2 ściśnięcia i światło stopu przestaje działać, błąd lampy na kombi, brak napięcia na lampie. Sprawdź błędy za pomocą Motorscan i uzyskaj kody błędów A302 i A303. Wygląda na to, że ZFE odcięło zasilanie z powodu tych 2 błędów. Dlatego chciałbym wiedzieć, co one oznaczają (jak powiedziałem w oryginalnym poście, widzę, że to nie działa. Chcę wiedzieć dlaczego), żeby mieć jakieś pojęcie, gdzie zacząć szukać. Mam GS-911, ale nie miałem czasu, żeby to sprawdzić. Może mi to dać więcej informacji na temat tego, co oznaczają kody. Odpowiadając na drugie pytanie, myślę, że bmwroadsterca ma rację, że tylne/światło stopu LED nie było opcją.
 
#7 · (Edited)
......... Odpowiadając na drugie pytanie, myślę, że bmwroadsterca ma rację, że tylne światło/światło stopu LED nie było opcją.
Zgodnie z katalogiem części, tylne światło/światło stopu LED OEM było opcją dodatkową dla GT:-

RealOEM.com - Online katalog części BMW

Pokazuje również, że ten sam numer części był używany w R, ale nie w S ani ST.

W przypadku, gdy przegapiłeś ten wątek, członek pokazuje zrzuty ekranu MotoScan z opcjami LED dla tylnego światła, możesz wysłać wiadomość prywatną do członka i poprosić o szczegóły.

2011 F800st Motoscan błąd lampy tylnej | Forum BMW F800 (f800riders.org)
 
  • Like
Reactions: F800Rider
#6 ·
Moim przypuszczeniem byłoby, że gdzieś jest korozja powodująca zwarcie i ZFE wyłącza obwód, sprawdź tylne światło od światła do przodu, ponieważ prawdopodobnie jest to korozja na tylnym świetle lub okablowaniu... może :D

Inną możliwością może być niskie napięcie z uszkodzonego akumulatora?
 
  • Like
Reactions: F800Rider
#10 ·
Możesz również po prostu zapytać ludzi z Motoscan przez e-mail, jak to może działać, ponieważ nie sądzę, aby reporter w połączonym wątku był w stanie to uruchomić, o ile pamiętam.
Czego, moim zdaniem, brakuje Motoscanowi, to naprawdę dobrej instrukcji obsługi i przewodnika interpretacyjnego.
Jest mnóstwo rzeczy w "Kodowaniu", które wyglądają interesująco, ale nie odważę się tego dotknąć ze strachu przed uszkodzeniem mózgu. (Zastanawiam się, czy istnieje sposób na "zresetowanie" do ustawień fabrycznych, jeśli zmienisz coś, czego nie powinieneś?)

Pewnego razu napisałem do nich i zapytałem o dalsze informacje, a oto odpowiedź, którą otrzymałem - niezbyt pomocna...

"Witaj,

Kodowania nie są udokumentowane w BMW i nie mamy żadnych informacji poza tymi, które są wyświetlane w aplikacji.

Ustawienia fabryczne są przechowywane tylko na serwerze BMW i nie mamy do nich dostępu."
 
#11 ·
Czego brakuje Motoscan, moim zdaniem, to naprawdę dobrej instrukcji obsługi i przewodnika interpretacyjnego.
Zgadzam się całkowicie, ale niestety to właściciele/użytkownicy/członkowie forum będą musieli stworzyć ten przewodnik, istnieje (lub mogła istnieć) grupa na Facebooku dla MotoScan, ale Facebook po prostu nie jest medium dla tego typu rzeczy, fora są lepsze z możliwością wyszukiwania wątków, dedykowane forum MotoScan byłoby jeszcze lepsze.
W "Kodowaniu" jest mnóstwo rzeczy, które wyglądają interesująco, ale nie odważę się ich dotknąć ze strachu przed uszkodzeniem mózgu. (Zastanawiam się, czy istnieje sposób na "zresetowanie" do ustawień fabrycznych, jeśli zmienisz coś, czego nie powinieneś?)
Bawiłem się mnóstwem ustawień w kodowaniu. Nie znam sposobu na przywrócenie ustawień fabrycznych, ale zawsze robię zrzuty ekranu z mojej aplikacji MotoScan, zanim dokonam jakichkolwiek zmian, wtedy mogę mieć pewność, że mogę wrócić do oryginału. Nie sądzę, żeby można było uszkodzić mózg poprzez zmiany w kodowaniu, moim zdaniem tak jest, gdy próbuje się aktualizacji oprogramowania układowego.

Rzeczy, którymi bawiłem się w kodowaniu, to między innymi:-

Dodawanie TPMS, udokumentowane na tym forum i działało.

Dezaktywacja wyłącznika blokady podpórki bocznej, nie udało się tego osiągnąć. Pomysł polegał na możliwości zrobienia tego na poboczu drogi w przypadku awarii wyłącznika podpórki bocznej, pomyślałem, że może się to przydać.

Dezaktywacja kompensacji temperatury TPMS. Byłem po prostu ciekawy.

Zmiana dźwięku alarmu. Znowu tylko patrzyłem i zastanawiałem się, jakie są inne dźwięki alarmu.
Pewnego razu napisałem do nich i zapytałem o dalsze informacje, a oto odpowiedź, którą otrzymałem - niezbyt pomocna...

"Witaj,

Kodowania nie są udokumentowane w BMW i nie mamy więcej informacji niż to, co jest wyświetlane w aplikacji.

Ustawienia fabryczne są przechowywane tylko na serwerze BMW i nie mamy do nich dostępu."
Pod tym względem mam pewną sympatię dla MotoScan, mogą oni zhakować mózg motocykli, ale interpretacja tego, co wszystko robi, to inny poziom.
 
#12 ·
W tym względzie mam pewną sympatię dla MotoScan, mogą oni włamać się do mózgu motocykli, ale interpretacja tego, co wszystko robi, to zupełnie inny poziom.
Jest całkiem jasne, że Motoscan nie cieszy się poparciem BMW. Jestem pewien, że Matka Chrzestna z radością by ich zamknęła, ponieważ wchodzą w dochody działów serwisowych ich sieci dealerskiej.

Używałem Motoscan do resetowania przypomnienia o serwisie i sprawdzania kodów błędów (nigdy nie znaleziono).
Używałem kodowania, aby zmienić na zegar 24-godzinny, przełączyć z bar na psi dla TPMS i zużycie paliwa z L/100 km na km/L (osobiste preferencje).
Mogłem również zmienić F800GS mojego siostrzeńca z ustawień standardowych USA na metryczne (mile na km, galony na litry, °F na °C itp.).
Obecna wersja (6 sierpnia 24) nie obsługuje danych na żywo MOT dla mojego F700GS z 2017 roku. Powiedzieli mi prawie dwa lata temu, że to "nadchodzi", ale jak dotąd nie w żadnej aktualizacji. Nie będzie to problemem do czasu, gdy będę tego potrzebował, aby zdiagnozować nieznany problem. Wydaje się, że jest kilka rzeczy związanych z kodowaniem, które są potencjalnie interesujące, ale jeszcze ich nie zbadałem. Zrobienie zrzutów ekranu z bieżącymi ustawieniami to dobry pomysł i mogę to zrobić zamiast możliwości zresetowania do ustawień fabrycznych (lub zapisania pełnych bieżących ustawień w formie, która mogłaby być użyta do przywrócenia rzeczy).
 
#13 ·
Ross K. Podobnie jak Ty, zmieniłem niektóre odczyty na wyświetlaczu, aby odpowiadały moim preferencjom. Podobnie jak Ty, przyjrzałem się wielu innym dostępnym kodowaniom i zastanawiam się, co robią. Dobrze byłoby, gdyby istniała definitywna lista tego, co robi zmiana każdej wartości kodowania. Nie jestem na tyle odważny, żeby spróbować.
 
#14 ·
Wiem, że to stary wątek, a mój komentarz może być całkowicie bezużyteczny......Ale....... Mam fabrycznie zamontowane wskaźniki LED (które oczywiście działają dobrze). Chciałem zamontować te z rynku wtórnego (z DRL), ale miałem hyperflashing. Więc kupiłem zatwierdzony klucz sprzętowy do mojego motorscan ultimate.
Zmieniłem ustawienie LED (kr58?) na LED, ale to w ogóle nie zrobiło różnicy.
Dla mnie rezystory rozwiązały problem, ale podejrzewam, że kodowanie działa tylko dla niektórych wskaźników?
 
#15 ·
Zmieniłem ustawienie diody LED (kr58?) na LED, ale nie zrobiło to prawie żadnej różnicy.
Dla mnie rezystory rozwiązały problem, ale podejrzewam, że kodowanie działa tylko dla niektórych wskaźników?
Myślę, że masz rację, MotoScan zmieni tylko na parametry/wartości zdefiniowane przez BMW, więc zamienne wskaźniki LED muszą mieć takie same lub bardzo zbliżone zużycie energii/rezystancję jak wskaźniki OEM.

Interesującą rzeczą jest hyperflashing. Szybkość migania nie jest ustawiana przez elektromechaniczny przerywacz, w którym szybkość migania zmienia się w zależności od obciążenia, ale przez ZFE (tak mi się wydaje, ale jeśli inni wiedzą lepiej, proszę o wtrącenie). Wydaje mi się, że twoje zamienne diody LED wykraczają poza wartości rezystancji, których oczekuje ZFE i w efekcie decyduje się na zwiększenie szybkości migania?? Emulowanie działania starego przerywacza, gdy żarówka ulegnie awarii.