Om uw Zumo of een ander elektrisch apparaat dat een geschakelde voeding vereist, aan te sluiten, kunt u de CAN-Bus-connector op de 'tank' aftappen.
Om onder de neptank te komen, moet u de stoel en zes torx-bouten verwijderen. Vier op het bovenste tankpaneel en twee aan weerszijden van de balhoofdbuis, gemonteerd in de zwarte kunststof die deel uitmaakt van de ontstekings-/contactdoosassemblage:
Het tankpaneel komt er nu recht af, maar wees voorzichtig met de bedrading van de voedingsaansluiting eronder:
Een nadere blik op de connector van de voedingsaansluiting:
De draden worden aangevallen met een veerklem. Je moet met je duim naar beneden drukken om hem los te laten en hem dan recht van de aansluiting af te trekken:
Ooh kijk, wat is dit mysterieuze zwarte doosje dat direct bovenop de batterij is bevestigd? Merk ook de ruimte op tussen de batterij en de airbox. Deze verticale opening is geschikt voor de nieuwere Autocom-units. Of een geheime voorraad valuta.
Trek hem uit de montageclips en verwijder de zwarte dop. Er zit nog een veerklem op de zwarte dop. En binnenin? Dit:
Dat is onze heel duidelijk geplaatste GPS-connector. Om uw GPS-unit aan te sluiten op deze CAN-bus-gestuurde geschakelde voeding die een paar minuten aan blijft staan ​​wanneer u de motor uitzet, heeft u onderdeelnummer 80 00 0 611 656 (VK) of 83 30 0 413 585 (VS - kan iemand dit bevestigen?) van uw vriendelijke lokale BMW-dealer nodig:
Om de kabel te maken,
Zie betere instructies halverwege deze pagina hier, maar kort:
U kunt de kabel kant-en-klaar kopen bij Touratech als u uw originele kabel niet wilt verminken.
CAN-Bus kant-en-klare kabel van Touratech
Alternatieve opties:
U kunt uw Zumo rechtstreeks terug naar de batterij bedraden met een inline zekering. U kunt de kant-en-klare kabel van touratech kopen:
Of u kunt uw kabel aansluiten op een DIN-stekker en deze in de DIN-accessoiresaansluiting naast de ontsteking steken. De stekker kost ongeveer ÂŁ 3, maar u kunt een kant-en-klare kabel van touratech kopen:
Andere elektrische aansluitingen:
OPMERKING: Powerlet- en BMW/DIN-aansluitingen hebben dezelfde afmetingen en de stekkers zijn uitwisselbaar. Ze zijn hetzelfde. Sigarettenaansluitingen en -stekkers zijn groter, zoals die in uw auto.
U kunt een extra accessoireaansluiting rechts van het contactslot toevoegen en deze van stroom voorzien via de CAN-Bus-connector. Er is een uitsparing aan de onderkant van het 'tank'-paneel om te laten zien waar de extra aansluiting moet worden geplaatst. U heeft geen inline zekering nodig voor CAN-Bus-aansluitingen.
U kunt een aansluitset kant-en-klaar kopen om aan te sluiten op de CAN-Bus van Powerlet:
CAN-Bus kan tot 5 ampère ondersteunen, dus elektrische apparaten met een grotere stroomafname (zoals misschien een verwarmde jas) hebben een accessoireaansluiting nodig. U kunt een extra accessoireaansluiting (BMW/DIN/Powerlet- of sigarettenaanstekerformaat) rechts van het contactslot (zie afbeelding hierboven) bedraden en deze rechtstreeks terug naar de batterij bedraden - deze voeding zou niet uitschakelen met de ontsteking. U heeft een inline zekering nodig tussen de aansluiting en de batterij.
U kunt een aansluitset voor de nep-tank-uitsparing kopen, kant-en-klaar met inline zekering om rechtstreeks terug naar de batterij van Powerlet te bedraden:
U kunt ook op het stuur gemonteerde aansluitingen kopen om terug naar de batterij te bedraden.
Touratech maakt een volledig dashboard voor de 800GS/650GS(Twin) met een extra accessoireaansluiting.
Powerlet heeft een volledig assortiment Powerlet-aansluitingen en -stekkers, evenals sigarettenaansluitingen en -stekkers en SAE 2-pins connectoren.
Ze doen ook adapters tussen de verschillende stekker types.
Ook een volledig assortiment stroomkabels om uw iPod, radardetector, USB, verwarmde kleding etc. van stroom te voorzien via een Powerlet-aansluiting.
Als u ten slotte meerdere apparaten op de batterij wilt aansluiten, kunt u een zekeringpaneel overwegen, zoals het AP-1 Centech Fuse Panel van Nippy Norman in het VK
Deze kleine doos betekent slechts één connector naar de batterij, dan kunt u snel draden aan de doos toevoegen en elke lijn is gezekerd, wat betekent dat er geen inline zekering nodig is.
Ik hoop dat dit iemand helpt.
Om onder de neptank te komen, moet u de stoel en zes torx-bouten verwijderen. Vier op het bovenste tankpaneel en twee aan weerszijden van de balhoofdbuis, gemonteerd in de zwarte kunststof die deel uitmaakt van de ontstekings-/contactdoosassemblage:

Het tankpaneel komt er nu recht af, maar wees voorzichtig met de bedrading van de voedingsaansluiting eronder:

Een nadere blik op de connector van de voedingsaansluiting:

De draden worden aangevallen met een veerklem. Je moet met je duim naar beneden drukken om hem los te laten en hem dan recht van de aansluiting af te trekken:

Ooh kijk, wat is dit mysterieuze zwarte doosje dat direct bovenop de batterij is bevestigd? Merk ook de ruimte op tussen de batterij en de airbox. Deze verticale opening is geschikt voor de nieuwere Autocom-units. Of een geheime voorraad valuta.

Trek hem uit de montageclips en verwijder de zwarte dop. Er zit nog een veerklem op de zwarte dop. En binnenin? Dit:

Dat is onze heel duidelijk geplaatste GPS-connector. Om uw GPS-unit aan te sluiten op deze CAN-bus-gestuurde geschakelde voeding die een paar minuten aan blijft staan ​​wanneer u de motor uitzet, heeft u onderdeelnummer 80 00 0 611 656 (VK) of 83 30 0 413 585 (VS - kan iemand dit bevestigen?) van uw vriendelijke lokale BMW-dealer nodig:

Om de kabel te maken,
Zie betere instructies halverwege deze pagina hier, maar kort:
Haal uw Zumo-kabel en knip de zekering eraf (CAN-Bus heeft geen zekeringen nodig). Laat zoveel kabellengte over als je nodig denkt te hebben. Strip de rode en zwarte kabels terug en vertin ze en schuif krimpkous erop.
Op de CAN-Bus-connector kunt u draad 2 helemaal terugknippen, deze is niet nodig. (of laat hem langer en krimp hem op zijn plaats met de andere kabels.
Strip op de CAN-Bus-connector de draden 1 en 2 terug en vertin ze.
Soldeer de zwarte Zumo-kabel negatief/aarde aan draad 1 op de connector
Soldeer de rode Zumo-kabel (positief/live) aan draad 3 op de connector
Krimpkous/PVC-tape rond de verbindingen.
Klaar.
U kunt de kabel kant-en-klaar kopen bij Touratech als u uw originele kabel niet wilt verminken.
CAN-Bus kant-en-klare kabel van Touratech
Alternatieve opties:
U kunt uw Zumo rechtstreeks terug naar de batterij bedraden met een inline zekering. U kunt de kant-en-klare kabel van touratech kopen:
Of u kunt uw kabel aansluiten op een DIN-stekker en deze in de DIN-accessoiresaansluiting naast de ontsteking steken. De stekker kost ongeveer ÂŁ 3, maar u kunt een kant-en-klare kabel van touratech kopen:
Andere elektrische aansluitingen:
OPMERKING: Powerlet- en BMW/DIN-aansluitingen hebben dezelfde afmetingen en de stekkers zijn uitwisselbaar. Ze zijn hetzelfde. Sigarettenaansluitingen en -stekkers zijn groter, zoals die in uw auto.
U kunt een extra accessoireaansluiting rechts van het contactslot toevoegen en deze van stroom voorzien via de CAN-Bus-connector. Er is een uitsparing aan de onderkant van het 'tank'-paneel om te laten zien waar de extra aansluiting moet worden geplaatst. U heeft geen inline zekering nodig voor CAN-Bus-aansluitingen.

U kunt een aansluitset kant-en-klaar kopen om aan te sluiten op de CAN-Bus van Powerlet:

CAN-Bus kan tot 5 ampère ondersteunen, dus elektrische apparaten met een grotere stroomafname (zoals misschien een verwarmde jas) hebben een accessoireaansluiting nodig. U kunt een extra accessoireaansluiting (BMW/DIN/Powerlet- of sigarettenaanstekerformaat) rechts van het contactslot (zie afbeelding hierboven) bedraden en deze rechtstreeks terug naar de batterij bedraden - deze voeding zou niet uitschakelen met de ontsteking. U heeft een inline zekering nodig tussen de aansluiting en de batterij.
U kunt een aansluitset voor de nep-tank-uitsparing kopen, kant-en-klaar met inline zekering om rechtstreeks terug naar de batterij van Powerlet te bedraden:

U kunt ook op het stuur gemonteerde aansluitingen kopen om terug naar de batterij te bedraden.
Touratech maakt een volledig dashboard voor de 800GS/650GS(Twin) met een extra accessoireaansluiting.
Powerlet heeft een volledig assortiment Powerlet-aansluitingen en -stekkers, evenals sigarettenaansluitingen en -stekkers en SAE 2-pins connectoren.
Ze doen ook adapters tussen de verschillende stekker types.
Ook een volledig assortiment stroomkabels om uw iPod, radardetector, USB, verwarmde kleding etc. van stroom te voorzien via een Powerlet-aansluiting.
Als u ten slotte meerdere apparaten op de batterij wilt aansluiten, kunt u een zekeringpaneel overwegen, zoals het AP-1 Centech Fuse Panel van Nippy Norman in het VK

Deze kleine doos betekent slechts één connector naar de batterij, dan kunt u snel draden aan de doos toevoegen en elke lijn is gezekerd, wat betekent dat er geen inline zekering nodig is.
Ik hoop dat dit iemand helpt.