BMW F800 Forum banner

Witajcie wszyscy!

4.8K views 21 replies 11 participants last post by  josepinto767  
#1 · (Edited)
Nazywam się Jeremy.
Niedawno kupiłem F800 GS z 2024 roku. Mam go od nieco ponad 3 tygodni. Do tej pory tylko 350 km na motocyklu.

Jeżdżę od 22 lat i to mój czwarty motocykl.
Poprzednie motocykle:
2001 Kawasaki ES500 (Ninja)
2003 Suzuki GSX R750
1997 Honda CBR1100xx Superblackbird

Mężczyzna, żonaty z dorosłymi dziećmi, po czterdziestce i mieszkam w Kanadzie w południowo-zachodnim Ontario.

Czekam z niecierpliwością na radość, jaką daje jazda GS-em!
 
#2 ·
Witamy na forum, Jeremy. Właśnie kupiłeś F800GS z 2024 roku? Jesteś tego pewien? Z tego, co wiem, BMW zaprzestało produkcji serii F800 w 2017 roku i zastąpiło ją serią F850GS, a następnie serią modeli F900, które, jak sądzę, są obecnie sprzedawane w tym roku. :unsure:
 
#3 ·
Witaj na forum, Jeremy. Właśnie kupiłeś F800GS z 2024 roku? Jesteś tego pewien? Z tego, co wiem, BMW zaprzestało produkcji serii F800 w 2017 roku i zastąpiło ją modelem F850GS, a następnie serią modeli F900, które, jak sądzę, są obecnie sprzedawane w tym roku. :unsure:
😆 Tak, jestem pewien tego, co kupiłem.
BMW przywróciło F800 GS na rok 2024.
Ze strony BMW Motorrad Canada:
Image


Ciekawe, bo kiedy czytałem instrukcję obsługi, pojemność skokowa wynosiła faktycznie 895 cm3.
Model 2024 F900 GS MA RÓWNIEŻ 895 cm3, ale zyskuje wzrost mocy dzięki innym ulepszeniom mocy.
 
#4 ·
Jak zwykle nazwy modeli BMW są bardzo mylące. Silnik to bliźniak o pojemności 900 cm3, ale nazywają go modelem F800, więc musieli stłumić motocykl, tak jak zrobili to z moim F650GS i późniejszymi bliźniakami F700GS. Ta firma doprowadza mnie do szału swoimi nazwami modeli. To irytujące opisywać komuś swój motocykl jako model F800GS, a następnie próbować powiedzieć mu, że w rzeczywistości jest to bliźniak o pojemności 900 cm3, który został stłumiony, aby działał jak motocykl o pojemności 800 cm3. :rolleyes:
 
#6 · (Edited)
2024 BMW F 800 GS: Wszystko, co musisz wiedzieć

Nomenklatura modeli BMW to mieszanka czarnej magii, nonsensu i zamieszania...lol. F750, które są 800, F800, które są 900 - nie należy ich mylić z oryginalnym F800 GS. Czasami irytujące i wprowadzające w błąd dla kupujących.

Edycja - Zapomniałem cię powitać, Jeremy. Witaj!
 
#10 ·
Przepraszam, że się spóźniłem na dyskusję. Właśnie przeczytałem o nowym F800GS. Wygląda na świetny motocykl dla takich kierowców jak ja, którzy chcą trochę pojeździć po drogach, ale głównie po drogach.
Jak podoba ci się ten motocykl? Myślę, że chciałbym inny ekran.
Cieszę się, że dodali duży wyświetlacz TFT i kilka standardowych opcji.
 
#11 ·
Przepraszam, że spóźniłem się na dyskusję. Właśnie przeczytałem o nowym F800GS. Wygląda na świetny motocykl dla takich kierowców jak ja, którzy chcą trochę pojeździć po drogach, ale głównie po drogach.
Jak podoba Ci się ten motocykl? Myślę, że chciałbym inną szybę.
Cieszę się, że dodali duży wyświetlacz TFT i kilka standardowych opcji.
Cześć,
Najwyraźniej dawno nie zaglądałem na forum. Jak na razie bardzo podoba mi się ten motocykl. 5500 km na nim. Idealny do tego, czego szukałem. Moja jazda to w 99% asfalt. Widział tylko trawę i żwir na kempingach. Pochodząc z motocykli sportowych, byłem mile zaskoczony sprężynami i amortyzatorami, które ma motocykl i jak pewnie się czują na zakrętach.
Wszystkie moje poprzednie motocykle były stare z analogowymi deskami rozdzielczymi, więc cała ta rzecz z TFT jest dla mnie nowa. Podoba mi się to wystarczająco dobrze, ale tak naprawdę nie mam podstaw do porównania.
 
#12 ·
Cześć wszystkim, nazywam się Kiril i też jestem nowy na forum.
Moje F800GS mam od sierpnia 2024 roku i cieszę się nim tak bardzo, jak tylko mogę.
Przejechałem nim prawie 4 tys. km i to na małej śródziemnomorskiej wyspie. Planuję wkrótce wycieczkę na kontynent. ;)
Do tego motocykla trafiłem z Moto Guzzi Nevada, a następnie Yamaha Bolt, wszystkie V-Twin i cruisery 😁

Mam jedno pytanie do tych, którzy mają ten sam motocykl.

Czy słyszycie grzechotanie z lewej tylnej strony motocykla podczas przejeżdżania przez dziury lub nierówne drogi? Brzmi to tak, jakby coś było luźne. Byłem w serwisie i wyjaśniłem to, BMW sprawdziło motocykl i stwierdziło, że wszystko jest w porządku i że to nie jedyny motocykl z tym problemem. Właściwie, kiedy wspomniałem, że mam hałas w motocyklu, przedstawiciel zapytał mnie: z tyłu po lewej stronie, prawda? I byłem zaskoczony, że wie.

Jeśli więc ktoś ma jakieś informacje na ten temat, chętnie usłyszę, co jest tego przyczyną. Moim zdaniem łańcuch uderza o ślizg na wahaczu. :unsure:
 
#15 ·
Niewiele wiem o tym modelu, ale (w przeciwieństwie do wcześniejszego G800GS) łańcuch znajduje się po lewej stronie, a tłumik po prawej. Myślę, że zacząłbym od łańcucha i upewnił się, że jest odpowiednio napięty. Podobnie sprawdziłbym osłonę łańcucha i upewnił się, że nie ma luźnych połączeń zawieszenia.

Edycja: Upewnij się również, że łańcuch jest prawidłowo ustawiony.
 
#17 · (Edited)
Niewiele wiem o tym modelu, ale (w przeciwieństwie do wcześniejszego G800GS) łańcuch jest po lewej stronie, a tłumik po prawej. Myślę, że zacząłbym od łańcucha i upewnił się, że jest odpowiednio napięty. Podobnie sprawdziłbym osłonę łańcucha i upewnił się, że nie ma luźnych połączeń zawieszenia.

Edycja: Upewnij się również, że łańcuch jest prawidłowo ustawiony.
Cześć, dziękuję za opinię.
Motocykl jest taki, jak wyszedł z fabryki, a serwis został wykonany przez dealera BMW. Ale skorzystam z Twojej rady i sam dokonam kilku kontroli.
 
#16 ·
Witamy na forum, KirilND. Jestem pewien, że znajdziesz tu wszelką pomoc, której możesz potrzebować. Kiedy będziesz miał chwilę, pokaż nam zdjęcie swojego roweru. Nie sądzę, żebym widział już nowy F800GS. Zgadzam się z Rossem, oznaczenia modeli BMW mogą doprowadzić do szału.
 
  • Like
Reactions: KirilND
#18 ·
Witaj na forum, KirilND. Jestem pewien, że znajdziesz tu wszelką pomoc, której możesz potrzebować. Kiedy będziesz miał okazję, pokaż nam zdjęcie swojego roweru. Nie sądzę, żebym widział już nowy F800GS. Zgadzam się z Rossem, oznaczenia modeli BMW mogą doprowadzić do szału.
Cześć, oto zdjęcie roweru ;)
Image