BMW F800 Forum banner

F800GT --> F900XR

1 reading
4.8K views 26 replies 9 participants last post by  Daboo  
#1 ·
900XR! Ładny (y)

Jeździłem jednym (kilka lat temu, kiedy po raz pierwszy się pojawiły) i uznałem, że to całkiem przyjemny motocykl.
Brałem pod uwagę wymianę obu moich obecnych maszyn na jedną, która nie ma zbędnych elektronicznych rzeczy... ale wiem, że będzie mi brakowało F8GS i błota, które znajduje :)

SteveT

:cool:
Zajęło to trochę czasu, ale Steve w końcu zauważył zmianę na moich zdjęciach z F900XR, zamiast F800GT.

Małe tło. Kiedy znowu zacząłem jeździć, kupiłem skuter Suzuki Burgman 400. Sprzedałem ten pomysł mojej żonie... która wcale nie była z tego zadowolona... jako sposób na zaoszczędzenie pieniędzy. Wkrótce potem złapałem gwóźdź i musiałem wymienić tylną oponę. Jej komentarz brzmiał: "Myślałam, że to miało nam zaoszczędzić pieniądze". Spojrzenie i ton głosu były... cóż, nigdy więcej nie chcę tego doświadczyć. Przewiń do przodu do momentu, gdy odbyłem jazdę próbną na F800GT i mi się spodobało. Zapytałem ją: "Jeśli stwierdzę, że ten BMW mi się podoba, czy miałabyś coś przeciwko temu, żebym kupił jeden?" Jej odpowiedź brzmiała: "Tak, mam coś przeciwko. Ale wiem, że i tak to zrobisz". A w zeszłym tygodniu mówi mi, że chce, żebym kupił nowy motocykl. A kiedy się zawahałem, nalegała, żebym kupił nowy motocykl. Cuda się zdarzają. I tak zrobiłem.

Przez jakiś czas "oglądałem wystawy". Jest kilka ciekawych motocykli, ale niektóre są jak dotąd dostępne tylko w Europie, a większość była cięższa niż chciałem. Moje kryteria zawsze były:
  • Poniżej 1000 cm3.
  • Poniżej 500 funtów.
  • Owiewka, aby chronić mnie przed zimnem i wilgocią.
  • Napęd wałem, najlepiej lub napęd pasem. Ze świadomością, że niewiele motocykli ma napęd wałem lub pasem. Prawie wszystkie są napędzane łańcuchem.
Więc byłem prawie zdecydowany na Yamaha Tracer GT i BMW F900XR. Ale kiedy spojrzałem na Tracera GT, zarówno na obecną wersję, jak i na ostatnią wersję... pomyślałem, że są brzydkie. Osobista opinia, a niektórzy się ze mną nie zgodzą. To zostawiło F900XR.

Zabrałem F800GT do dealera i odbyłem jazdę próbną XR. Byłem zaskoczony. XR wydaje się bardziej stabilny podczas ruszania lub zatrzymywania się. Tego się nie spodziewałem. COG jest rzekomo wyższy z wysoko umieszczonym zbiornikiem paliwa, a jednak mogę być prawie w miejscu i idealnie wyważony. Siedzisko jest wyższe, więc zamieniłem je na niskie siedzisko i jest zaskakująco wygodne. Jazda do mostu Rainbow zajęła około 5 godzin, a jednak nie miałem obolałego tyłka.

Elektronika jest wystarczająco łatwa w obsłudze. I wszystkie te rzeczy, które powiedziałem wcześniej o tym, że nie potrzebuję tempomatu itp... cóż, zapomnij, że kiedykolwiek to powiedziałem. :D Dobrze im wyszło, że to działa. Jeszcze z niego nie korzystałem, ale ma reflektory LED doświetlające zakręty. ABS do pokonywania zakrętów i kontrola trakcji w zakrętach też.

Tryby jazdy, Rain, Road, Dynamic i Dynamic Pro... one faktycznie coś robią. Do tej pory używałem tylko trybów Road i Dynamic. Road bardzo przypomina GT. Ładne hamowanie silnikiem. Mniej więcej taka sama reakcja na gaz. Ale Dynamic... wow! To uzależnia. Wierzę, że sposób działania Dynamic jest taki, że wyczuwa, jak szybko kręcisz przepustnicą... a nie jak daleko kręcisz przepustnicą. To zupełnie inne odczucie. Przekręć przepustnicę tylko trochę... ale zrób to szybko... a reakcja motocykla jest natychmiastowa. To wywoła uśmiech na twojej twarzy.

Zarządzanie wiatrem wydaje się lepsze niż w moim GT z szybą Madstad. To mnie zaskoczyło. Jazda obok ciężarówki lub silny boczny wiatr nie wydają się wpływać na motocykl.

Negatywy... żadnych dotyczących samego motocykla, tylko dotyczących procesu zakupu, licencjonowania i uzyskiwania akcesoriów. We wtorek poszedłem sfinalizować sprzedaż, a sprzedawca powiedział mi, że niskie siedzenie będzie mnie kosztować 500 dolarów. Co!?!?! Byłem wkurzony i gotowy do wyjścia. Zmienili zdanie w tej sprawie. Następnie, kiedy wszedłem do Internetu, aby zgłosić sprzedaż GT, odkryłem, że doliczyli teraz opłatę w wysokości 14 dolarów. 8 dolarów z tego było na nowe promy. Co ma moja sprzedaż motocykla do systemu promowego? I wreszcie, kiedy czujesz, że zostałeś oskubany do cna przy zakupie motocykla... jeszcze nie skończyłeś. Miałem boczne kufry SW-Motech Trax na GT i planowałem umieścić je na XR. Nie. SW-Motech nie importuje osprzętu montażowego na rynek amerykański dla XR. Więc szukam innych alternatyw, które mogę rozsądnie dostać, które wykonają zadanie. Revzilla dała mi zły link do osprzętu montażowego, kiedy poprosiłem o poradę. W ogóle nie działałoby to w przypadku toreb, które wybrałem. Więc wciąż pracuję nad niektórymi z tych szczegółów.

Ale jestem zadowolony z motocykla. A moja żona ani razu nie narzekała na to, ile to kosztuje. To już samo w sobie jest wygraną.

Image


Image



Chris
 
#3 ·
Dobrze dla ciebie, Chris! Co się stało ze Starą Chwałą? Wymieniony? 900XR był jednym z tych, które testowałem i ze wszystkich motocykli, które testowałem przed zakupem mojego drugiego GT. Rozważałem również S1000XR, ale ostatecznie nic nie wypadło korzystnie w porównaniu do rzeczy, które są dla mnie najważniejsze dla F-GT. Dopasowane kolorystycznie pokrywy na boczne i górne kufry właśnie zostały skończone, wyglądają pięknie, ale nie można ich zamontować i jeździć z nimi, dopóki farba całkowicie nie wyschnie, co nastąpi za około 60 dni. Więc są w domu, gdzie jest ciepło i ułatwiają proces utwardzania. Jeszcze nie zabrałem się za instalację polecanych przez ciebie diod LED H7 i prawdopodobnie poczekam, aż będę musiał, kiedy światło mijania w oryginalnym H7 się przepali. Udało mi się znaleźć mocowania dodatkowego światła GT w modelu policyjnym, które pasują tam, gdzie byłyby przedłużki lusterek, więc mogę je zamontować wysoko na motocyklu, co wydaje się lepsze niż montaż na rurze widelca.
 
#8 ·
Ciekawe słyszeć Twoje doświadczenia. Byłem prawie zdecydowany na ulepszenie do Tracer 9GT. Rozważam również Ducati Multistrada 950, a nawet R1250RS. Ale teraz muszę również rozważyć F900XR.
 
#11 ·
Ciekawe usłyszeć twoje doświadczenia. Byłem prawie zdecydowany na ulepszenie do Tracer 9GT. Rozważam również Ducati Multistrada 950, a nawet R1250RS. Ale teraz muszę również rozważyć F900XR.
Spotkałem jednego z redaktorów RoadDirt.tv na wieczorze motocyklowym CycleGear. Jego imię mi umyka, ale uwielbiał swój! Było BARDZO wiele trybów i chociaż dla mnie nie wyglądało to ładnie, funkcje, które krótko mi wyjaśnił, sprawiły, że było to bardziej atrakcyjne.

Gratulacje @Daboo. Wygląda na to, że jest do zatrzymania. Jak bardzo zadowolony jest on, Pani Daboo, z twojego wyboru? 9/10 gwiazdek i więcej? :)
Mam nadzieję, że będziesz go miał przez kolejne 100 tysięcy mil... lub dopóki nie powtórzy magicznego zdania "Chcę, żebyś kupił nowy motocykl" :D
 
#9 ·
Modele Tracer, nowe i starsze, mają świetne recenzje. Ale po prostu nie mogłem przejść obok wyglądu. Naprawdę podobał mi się wcześniejszy Tracer 900 GT. Sakwy boczne. Ładna stylizacja...na zdjęciach. Widziałem jeden w Artist Point...i byłem całkowicie niezainteresowany. To było tak, jakby funkcja przejęła formę lub stylizację. A najnowszy model...może być świetny na karcie specyfikacji, ale nigdy nie ekscytowałbym się wychodząc do garażu i spoglądając na motocykl.

Ducati Multistrada 950 jest interesujące...ale jeśli nadal ma zawory desmodromiczne...to nie jest kwestia tego, czy potrzebujesz regulacji zaworów...ale czy możesz sobie na to pozwolić. Po kilku regulacjach zaworów...kupiłeś nowy motocykl...z wyjątkiem tego, że nadal masz stary.

Byłem zaskoczony, gdy przeczytałem recenzje F900XR. Kiedy po raz pierwszy się pojawił, nie chciałem mieć z nim nic wspólnego. Oczywiście...uwielbiałem mojego F800GT. Ale kiedy zacząłem poważnie szukać, odkryłem, że recenzje były naprawdę pozytywne. XR nie ma silnika Tracera...ale wcale nie jest zły. W rzeczywistości niektóre recenzje mówiły, że XR był lepszą codzienną jazdą niż Tracer.

Ale jedyną rzeczą, która się liczy, jest to, co sam lubisz. Dlatego są wybory.

Chris
 
#12 ·
Mamy tendencję do słuchania tego, co ma ktoś inny, i myślenia, że to, co mamy, nie jest tak dobre. A jeśli porozmawiasz z kimś, kto właśnie zapłacił około 18 tysięcy dolarów za swój nowy motocykl... nie oczekuj, że powie, że dokonał złego wyboru. ;) F800GT to świetny motocykl. Różni się od mojego F900XR, tak jak Yamaha Tracer jest inna, albo Triumph Tiger jest inny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz od motocykla.

"Tryby" nie są tak ważne dla motocykli o niskiej mocy, jak próbują to przedstawić osoby od marketingu i sprzedawcy. Gdybym miał 160 KM na tylnym kole... jasne. Musisz ograniczyć natychmiastową moc na tylne koło, inaczej nowy właściciel nie wyjedzie z parkingu bez wywrócenia się. Ale na motocyklu o mocy 90-100 KM? Powinieneś być w stanie wystarczająco okiełznać swoją prawą rękę.

Aby spełnić najnowsze specyfikacje Euro, producenci musieli przejść na przepustnicę elektroniczną. To otworzyło drogę do tworzenia "trybów". Jeśli zostali zmuszeni do wprowadzenia tych zmian... równie dobrze mogli na tym zarobić.

A pani Daboo czuje się dobrze. Właściwie wcale się nie skarżyła. :giggle:
 
#17 ·
...Aby spełnić najnowsze specyfikacje Euro, producenci musieli przejść na elektroniczną przepustnicę. To otworzyło drogę do tworzenia "trybów"....
Proszę o rozwinięcie....
(Dopóki nie znalazłem tego forum, nie zdawałem sobie sprawy, jak bardzo jestem ignorantem i mechanicznym głupkiem 🧠😅...)
 
#13 ·
Zgadzam się ze wszystkimi punktami Chrisa. Używałem trybów RT, ale głównie trzymałem go w trybie RAIN, dopóki motocykl się nie rozgrzał. Dlaczego? Ponieważ nie chciałem wkręcać silnika, dopóki się nie rozgrzeje, a tryb RAIN mi o tym przypominał. Potem od razu do Dynamic i tam został. Tempomat jest bardzo dobrze zaimplementowany w RT: użyłem go może 25 razy w ciągu 7 lat i 54 tys. mil. Więc tego mi nie brakuje. Hill Start był przydatny, aby zapobiec toczeniu się ciężkiej bestii do tyłu. FGT nie jest tak ciężki, więc nie ma się czym martwić. Gdyby nie Xcountry 10K miler, który zrobiliśmy, bardzo prawdopodobne, że nie przeszedłbym na RT. Pod względem czystego komfortu, stabilnej jazdy i mocy trudno to przebić, ale na pewno bardzo zrównoważony ST, z wystarczającą ilością sportu, aby jazda każdego rodzaju była przyjemnością.

KOCHAM F800GT #2 z jednym wyjątkiem: ciągnięcie sprzęgła. Rozpieszczony przez hydrauliczne sprzęgło RT i cierpię na chorobę Dupuytrena, więc każdy nacisk na dłonie powoduje jej zaostrzenie i już się to stało po zaledwie 800 milach w motocyklu. Przyglądam się hydraulicznemu sprzęgłu Magury, które jest wykonalne dla tego motocykla, pod warunkiem rezygnacji z całego luzu, więc dźwignia pozostaje maksymalnie wysunięta. Moja dłoń jest na to wystarczająco duża i czytałem, że zmniejsza siłę pociągania o około 50%. Nie zamierzam jednak spieszyć się z Magurą, chociaż być może będę w stanie się do tego przyzwyczaić, zobaczymy.
 
#15 ·
Zajęło to trochę czasu, ale Steve w końcu zauważył zmianę na moich zdjęciach z F900XR zamiast F800GT.

.....

Przez jakiś czas "oglądałem wystawy". Jest kilka ciekawych motocykli, ale niektóre są dostępne tylko w Europie, a większość była cięższa niż chciałem. Moje kryteria zawsze były:

  • Poniżej 1000 cm3.

  • Poniżej 500 funtów.

  • Owiewka, aby chronić mnie przed zimnem i wilgocią.

  • Napęd wałem kardana, najlepiej lub napęd paskiem. Ze świadomością, że niewiele motocykli ma napęd wałem lub paskiem. Prawie wszystkie są napędzane łańcuchem.
Więc byłem prawie zdecydowany na Yamaha Tracer GT i BMW F900XR. Ale kiedy spojrzałem na Tracer GT, zarówno na obecną, jak i ostatnią wersję... pomyślałem, że są brzydkie. Osobista opinia, a niektórzy się ze mną nie zgodzą. Zostało F900XR.....

Chris
Czy jeździłeś testowo F750 GS? Spełnia wszystkie Twoje kryteria wymienione powyżej 🏍
 
#16 ·
Czy jeździłeś testowo F750 GS? Spełnia wszystkie Twoje kryteria wymienione powyżej 🏍
Nie. Prawdopodobnie powinienem był. Do mojej jazdy XR nadal byłby wyborem. GS nie ma zbyt wiele owiewki. XR też tak nie wygląda, ale faktycznie działa. Myślę, że gdybym jeździł więcej lokalnie po leśnych drogach, GS byłby mądrym wyborem. Ponieważ większość mojej jazdy to turystyka w lecie, XR lepiej pasuje do potrzeb.

Chris
 
#19 ·
Mam opcję kupna f900xr w dobrej cenie, jeśli zignoruję łańcuch, głównym powodem, dla którego w ciągu ostatnich 12 lat większość moich przebiegów była na 800-kach, jest ekonomia paliwowa. Zrobiłem szybki przegląd na Fuelly pod f900xr i widzę, że zużywasz 20% więcej paliwa w nowym motocyklu. Czy to wina motocykla, czy zmiany stylu jazdy...? Spodziewałem się niewielkiej utraty wydajności ze względu na dodatkowe 15 KM i łańcuch, ale 20% więcej kosztów paliwa sprawia, że ​​zastanawiam się dwa razy. :-(
 
#20 ·
@rapiersurfer - Numery Fuelly nie oddają całej historii. Śledzę te numery przez miesiące zimowe, kiedy nie podróżuję, po prostu po to, aby rejestrować wszystkie tankowania. Nie mają one znaczenia.

Ruch w ciągu ostatnich kilku lat pogorszył się, i to szybko. To miejsce jest idealne dla Priusa mojej żony. Wszędzie jest stop-n-go, z większą ilością stop niż go. Silnik Priusa się wyłącza... silnik XR wciąż pracuje na biegu jałowym. Odbyłem długie jednodniowe wycieczki i średnie zużycie paliwa wyświetlane było w niskich 50... aż wrócę do miasta i po kilku dniach dojazdów do pracy przebieg spada do 43-45. Ruch jest tak zły. Myślę, że lokalne dojazdy do pracy z pominięciem świateł i opóźnień w budowie doprowadzą cię do wysokich 40, jak 48. Jazda drogami bocznymi to niskie 50. Długa jazda doprowadzi cię do wysokich 50, a może niskich 60. Szacuję ostatnie oszacowanie. Jeszcze nie odbyłem z nim podróży. Wydaje się, że jest to około 2 mpg mniej niż mój GT w tych samych warunkach.

Jeśli właśnie zapłaciłeś 10-16 tys. dolarów za motocykl... oszczędność paliwa prawdopodobnie nie pozostanie na szczycie twojej listy priorytetów. Dorastałem w czasach, gdy przejeżdżaliśmy przez ulicę, ponieważ benzyna była tańsza o 2 centy. A benzyna kosztowała 17 centów za galon! Ale w jaki sposób ceny gazu wahają się w dzisiejszych czasach??? W jednym tygodniu przekracza 4,50 dolara za galon... a następnie spada poniżej 4 dolarów za galon w następnym. Zazwyczaj kupuję benzynę w Costco, ale w podróży kupuję od każdego, kto ma stację na 180 milach na mojej trasie i jest głównym dostawcą, więc nie dostaję złej benzyny.

FWIW, jechałem w silnym wietrze w czwartek. Wcześniej byliśmy na poziomie ostrzeżeń o wichurze i nadal byliśmy na tym poziomie lub poniżej. Moja trasa prowadziła mnie w wiatr czołowy, a później był to wiatr boczny. XR przecinał te wiatry, jakby były tylko bryzą. BMW odrobiło pracę domową w tunelu aerodynamicznym.

Chris
 
#21 ·
FWIW, jechałem w silnym wietrze w czwartek. Wcześniej byliśmy na poziomie ostrzeżeń przed wichurą i nadal byliśmy na tym poziomie lub poniżej. Moja trasa prowadziła mnie w wiatr czołowy, a później był to wiatr boczny. XR przecięła te wiatry jakby były tylko bryzą. BMW odrobiło pracę domową w tunelu aerodynamicznym.

Chris
To niesamowite Chris, zazdroszczę. Mój nowy '16 FGT jest tak podatny na działanie wiatru, ale może to fakt, że mam boczne i górne kufry, nie wiem. Jest tak dużo lżejszy niż RT, do którego byłem przyzwyczajony, to trochę denerwujące, zwłaszcza w ruchu na węższych drogach dwupasmowych bez pobocza. Mam 6'3" wzrostu, więc to też nie pomaga. Coraz bardziej się do tego przyzwyczajam, ale generalnie unikam tego rodzaju dróg.

Zainstalowałem Booster Plug, który przy niskich obrotach wzbogaca mieszankę, ale tylko przy niskich obrotach, więc jest pewien minus, zwłaszcza w jeździe stop-and-go, tam to czujesz w mpg. Zdecydowanie jazda po mieście zbiera żniwo. W tej chwili mam 55 mpg i myślę, że to redukcja w stosunku do tego, co powinno być na tej wysokości. Powinno być co najmniej 60. Ale jeśli będę pilny i będę zmieniał biegi efektywnie, jestem pewien, że będzie więcej. Jeszcze 200 mil temu było tylko 50 mpg. Miałem w zwyczaju pozwalać motocyklowi rozgrzewać się przez kilka minut i przestałem.
 
#23 ·
Nie bądź zazdrosny. Nadal miałbym swojego GT i byłbym z niego całkowicie zadowolony, gdyby Ta, której trzeba być posłusznym, nie powiedziała mi, żebym kupił nowy motocykl.

A jeździłem w dość silnych wiatrach przez wiele godzin z moim GT. To świetny motocykl i każdy, kto go posiada, powinien być dumny z tego, co ma.

Chris
Hehe, jestem zazdrosny tylko o to: "XR przecięło te wiatry, jakby były tylko bryzą...." Jestem pod wrażeniem FGT. Myślę, że bardziej się do tego przyzwyczaję, miałem kilka sztywnych wiatrów bocznych na poprzednim GT i przeżyłem, żeby jeździć kolejny dzień 😌. 7 lat/54 tys. mil bardziej osadzonej wagi wymaga trochę przyzwyczajenia, przynajmniej dla mnie.
 
#25 ·
Inną kwestią, o której pomyślałem po wysłaniu poprzedniej odpowiedzi, było to, że jeśli porównasz MPG mojego GT z XR, istnieje kolejna realna różnica. MPG GT obejmuje dziesiątki tysięcy mil turystyki, zmieszanej z MPG w mieście. MPG XR obejmuje tylko 2000 mil w mieście. Różnica będzie jak dzień i noc.

Przy okazji, XR używa zwykłego paliwa, a nie Premium jak GT.
 
#26 ·
@Daboo Testowałem XR kilka tygodni temu (wraz z edycją GS Triple Black i kilkoma innymi modelami) i człowieku, to czysta przyjemność z jazdy! Myślałem o tobie podczas rezerwacji modelu online i kilka razy w dniu, ale nie mogłem od razu tu wrócić i pogratulować ci wyboru switch :). Gdybym miał pieniądze Elona Muska i miał szansę zaszaleć na S1000RR i XR, kupiłbym 2 XR!