BMW F800 Forum banner

Prowadzenie linki sprzęgła

5.1K views 9 replies 3 participants last post by  lateral_G  
#1 ·
Zerwałem linkę sprzęgła w moim F800ST z 2010 roku kilka tygodni temu, a kiedy kończyłem wymianę dzisiaj, poczułem się trochę niepewnie co do prowadzenia, ponieważ wydaje się, że kabel jest ściskany przez prawy widelec, gdy kierownica jest w pełni skręcona w prawo.
Sprawdziłem zdjęcia w pierwszym poście w tym wątku, który znalazłem, który, jak zdaję sobie sprawę, nie jest dla ST, ale przynajmniej to coś: https://f800riders.org/forum/showthread.php/315425-2013-F800GT-throttle-cable-re-routing-advice

Mój kabel robi coś podobnego: zaczyna się od dźwigni, przechodzi pod czarnym panelem z trójkątnym dnem siedzącym za komorą zapłonu/klucza, przechodzi między widelcami i nad uchwytem kabla siedzącym tuż nad chłodnicą, a następnie dalej przez osłonę termiczną chłodnicy, nad pokrywą zaworów i w dół do siłownika sprzęgła. Zdjęcia:



Oto ściskanie, o którym mówię:


Zapomniałem zrobić zdjęcia konfiguracji poprzedniego (uszkodzonego) kabla przed rozpoczęciem pracy, ponieważ nigdy nie wyobrażałem sobie, że będzie to tak trudny/mylący proces. Więc nie wiem, jak było wcześniej. Nie widzę, jak można go poprowadzić inaczej, ale trochę się martwię, że zostanie uszkodzony przedwcześnie. Więc jeśli możecie udzielić jakiejkolwiek informacji zwrotnej i wglądu z własnego doświadczenia lub z sprawdzenia własnych motocykli, byłbym naprawdę wdzięczny. Dziękuję!
 
#2 ·
W moim F800S standardowy kabel prowadził między widelcami, przez otwór dostępowy w pobliżu lewego górnego rogu ramy i podążał za linką przepustnicy, zanim zszedł do sprzęgła. W moim motocyklu oznacza to, że prowadził głównie wzdłuż lewej strony motocykla. Nie jestem pewien, czy prowadzenie jest inne dla ST.
 
#4 ·
W moim F800S, fabryczny kabel był poprowadzony między widelcami, przez otwór dostępowy w pobliżu lewego górnego rogu ramy, a następnie podążał za linką przepustnicy, zanim zszedł do sprzęgła. W moim motocyklu oznacza to, że prowadził głównie po lewej stronie motocykla. Nie jestem pewien, czy prowadzenie jest inne dla ST.
To samo dla mojego ST.

Kiedy przeczytałem, że linka sprzęgła jest poprowadzona od dźwigni (po lewej stronie) do prawego widelca i z powrotem do lewej dla sprzęgła, byłem zdezorientowany pozornie nielogicznym prowadzeniem.
 
#3 ·
Hej, Rod.
Mój też przechodzi technicznie między widelcami (jak widać na filmach z imgur w moim pierwszym poście), ale bardziej w kierunku prawego widelca, zanim wejdzie do uchwytu kabla, jak pokazano na 3. zdjęciu. Poza tym nie mogę powiedzieć, dokąd zmierza. Próbowałem poprowadzić kabel z lekko przesuniętą chłodnicą, ponieważ wcześniej wymieniałem też pokrywę zaworów, ale wtedy kabel sprzęgła przeszkadzał w osadzeniu chłodnicy z powrotem na jej mocowaniach. Więc z chłodnicą na miejscu nie mogę dokładnie zobaczyć, dokąd zmierza. Jak powiedziałeś, wchodzi tuż obok linki przepustnicy po wejściu do komory silnika.
Moim jedynym zmartwieniem jest to, że kabel zbliża się do ramy przy pełnym skręcie w prawo. Nie widzę jednak, jak można tego uniknąć. Pomyślałem, że może uda mi się zmniejszyć luz i zbliżyć go do ramy, ale jak się okazuje, mój kabel sprzęgła nie ma teraz wystarczającego luzu, więc będę musiał go zwiększyć.
Chciałbym, żeby stalowa linka wewnątrz czarnej osłony była również pokryta plastikiem, jak linki przerzutek w rowerach. Wtedy po prostu kupiłbym dodatkowy kabel sprzęgła i trzymał go przy sobie, na wszelki wypadek.
 
#5 ·
@ Andrew i Rod, czy możecie zamieścić kilka zdjęć prowadzenia kabli na górze (tj. od dźwigni do miejsca między widelcami) w swoich motocyklach? Czuję, że źle zrozumiałem komentarz Roda i nie jestem pewien, czy komentarz Andrew o nielogicznym prowadzeniu odnosi się do projektu BMW, czy w szczególności do mojego prowadzenia. Nie wiem, jak wyraźne są moje zdjęcia i filmy, ale teraz czuję, że moje kable są poprowadzone nieprawidłowo. Chcę więc tylko wiedzieć, jak wasze wyglądają w porównaniu do moich.

Edytowano, aby dodać: poprzedni kabel był prowadzony bardzo podobnie, a głównym czynnikiem, dla którego próbuję go odtworzyć, jest ten metalowy uchwyt kabla, w którym również siedział poprzedni kabel sprzęgła:
 
#7 · (Edited)
@ Andrew i Rod, czy możecie zamieścić kilka zdjęć poprowadzenia kabli na górze (tj. od dźwigni do miejsca między widelcami) w swoich motocyklach? Czuję, że źle zrozumiałem komentarz Roda i nie jestem pewien, czy komentarz Andrew o nielogicznym prowadzeniu odnosi się do projektu BMW, czy w szczególności do mojego prowadzenia. Nie wiem, jak wyraźne są moje zdjęcia i filmy, ale teraz czuję, że moje prowadzenie jest nieprawidłowe. Chcę więc tylko wiedzieć, jak wasze wypadają w porównaniu do mojego.
Przepraszam za zamieszanie. Przypuszczam, że próbowałem wskazać, dlaczego kabel, zakończony po lewej stronie, miałby być prowadzony pozornie tak daleko w prawo.

Zbadałem swój i widzę, że kabel wymaga przyzwoitego promienia, aby zmienić orientację, a prowadzenie od wyjścia dźwigni sprzęgła przebiega w prawo, a następnie w dół w połowie drogi, pozostając około 5 do 10 cm od prawej goleni i z powrotem w lewo, prawie jak boczne "U". Mój motocykl jest przechowywany na zimę, a moje linie wzroku są ograniczone.
 
#6 ·
Zamieściłem kilka zdjęć mojego "niestandardowego" prowadzenia. Musiałem poprowadzić moje po zewnętrznej stronie ramy, aby uzyskać dodatkową długość dla moich riserów. Standardowe prowadzenie kabla przebiega pod ramą, tuż nad chłodnicą, ale reszta prowadzenia jest w zasadzie taka sama. Powinno przebiegać między widelcami i w lewo, a następnie nad chłodnicą i wzdłuż wewnętrznej strony ramy.
 
#8 ·
Jeszcze jedna rzecz do dodania, ponieważ właśnie zauważyłem, ale wspornik, który zakreśliłeś, powinien być, jak sądzę, dla przewodu hamulcowego. Znalazłem inne zdjęcie, które pokazuje trochę standardowego prowadzenia linki sprzęgła. Trudno to trochę zobaczyć, ale podąża za tym kształtem „U”, o którym wspomniał Andrew powyżej. Prowadzenie jest tutaj trochę ciasne ze względu na dodatkową wysokość od moich podkładek. Stąd poprowadziłem go na zewnątrz ramy, aby dać mu więcej miejsca do poruszania się.
 
#9 ·
Dzięki za zdjęcia i link do posta, Rod. Mój zdecydowanie różni się nieco od prowadzenia na Twoim zdjęciu. Mój przechodzi pod tym czarnym kawałkiem plastiku, który znajduje się pod gniazdem zapłonu/kluczyka, w przeciwieństwie do przodu, jak na Twoim zdjęciu. To powoduje ostrzejsze zgięcie kabla w dół w pobliżu dźwigni. Ale kiedy próbowałem poprowadzić go nad tym kawałkiem, jak na Twoim zdjęciu, trochę się na nim zacinał i wysuwał się z dźwigni, gdy obracałem nim z boku na bok. Mam również podwyższenia kierownicy, które zainstalował poprzedni właściciel, chociaż motocykl jest również w obniżonej specyfikacji. Więc nie wiem, czy muszę również rozważyć poprowadzenie go tak, jak zrobiłeś to w poście, który udostępniłeś powyżej. Myślę, że najpierw zobaczę, ile luzu mogę uzyskać i jak się początkowo zachowuje. Przetestowałem to krótko wczoraj i wydawało mi się, że czuję zapach spalonego sprzęgła, więc przypuszczam, że nie dodałem wystarczającego luzu. Widziałem posty na forum, w których napisano, że zalecane w instrukcji 1 mm to za mało, więc dodam więcej i spróbuję ponownie.

Nie widziałem też żadnych przewodów hamulcowych w pobliżu tego wspornika, który zaznaczyłem kółkiem, i jak wspomniałem, poprzedni kabel sprzęgła był w nim umieszczony. Ale teraz nie mogę umieścić w nim nowego. Po kilku obrotach kierownicy zawsze wyskakuje. Myślę więc, że masz rację, że to nie jest dla kabla sprzęgła.

@Andrew, nie martw się o zdjęcia. Doceniam Twoją odpowiedź i zgadzam się z Tobą, że prowadzenie od lewej do prawej do lewej jest nielogiczne. Jedynym wyjaśnieniem, jakie mogę wymyślić, jest to, że chcieli uniknąć ostrzejszych zgięć w kablu. Ale wtedy kabel zależy od tak wielu innych części, aby zachować ten kształt. Rozumiem również konieczność zdejmowania wszystkiego w celu zmiany/regulacji linki przepustnicy, ponieważ musi być ona mechanicznie połączona z korpusami przepustnicy. Ale konieczność zrobienia tego samego dla linki sprzęgła jest trochę zbyt irytujące.
 
#10 ·
Jestem więc gotowy, aby ponownie przetestować moje sprzęgło. Zgodnie z zaleceniami na innych wątkach, wyregulowałem luz na około 3 mm. Zamieściłem poniżej zdjęcia, ale mogą nie być zbyt wyraźne.
W każdym razie, moim największym zmartwieniem jest dostępna część gwintowana w punkcie regulacji w pobliżu siłownika sprzęgła. Czytałem, że luz zmniejszy się nieco po rozgrzaniu. Ale także, gdy tarcze sprzęgła się zużywają, luz się zmniejsza, prawda? Co oznacza, że będę musiał dodać więcej. Zastanawiam się, czy obecne położenie linki/siłownika, w połączeniu z faktem, że mój motocykl ma prawie 44 tys. mil na liczniku, oznacza, że tarcze sprzęgła będą musiały wkrótce zostać wymienione. A może powinienem po prostu poprowadzić linkę inaczej, aby uzyskać trochę dodatkowego luzu?